Způsoby realizace multikulturní výchovy na základních školách
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Šerá, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T01:02:53Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T01:02:53Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19741
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce je zaměřena na realizaci multikulturní výchovy na základních školách, především na druhém stupni. Teoretická část sestává z textu zasvěcujícího do teorie multikulturní výchovy, dále do problematiky realizace multikulturní výchovy v českém vzdělávacím systému, včetně Rámcového vzdělávacího programu a poslední část teorie se věnuje začlenění žáků ? cizinců do školního prostředí v České republice. Tím se dostáváme k praktické části, která vyhodnocuje a srovnává výsledky provedeného dotazníkového šetření mezi učiteli na druhém stupni základních škol jednak ve velkoměstě, a jednak v pohraničních obcích. |
cs |
dc.format |
62 s. |
cs |
dc.format.extent |
1941223 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
multikulturní výchova
|
cs |
dc.subject |
národnostní menšina
|
cs |
dc.subject |
etnikum
|
cs |
dc.subject |
rasa
|
cs |
dc.subject |
národ
|
cs |
dc.subject |
národnost
|
cs |
dc.subject |
kultura
|
cs |
dc.subject |
předsudky
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
vzdělávací programy
|
cs |
dc.subject |
multicultural education
|
en |
dc.subject |
ethnic minority
|
en |
dc.subject |
ethnic group
|
en |
dc.subject |
race
|
en |
dc.subject |
nation
|
en |
dc.subject |
nationality
|
en |
dc.subject |
culture
|
en |
dc.subject |
prejudices
|
en |
dc.subject |
education and training programs
|
en |
dc.title |
Způsoby realizace multikulturní výchovy na základních školách |
cs |
dc.title.alternative |
Ways of Realisation of Multicultural Education at Elementary Schools |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jurtíková, Michaela |
|
dc.date.accepted |
2012-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work focuses on the implementation of multicultural education in elementary schools, especially in the second degree. The theoretical part consists of a text initiatng to the theory of multicultural education, further into the issue of implementation of multicultural education in the Czech educational system, including the Framework Education Programme and the last part of the theory consists of descriptions of individual foreign nations that are mentioned in a questionnaire survey. Which brings us to the practical part, which evaluates and compares the results of the survey of teachers in secondary schools in both city and partly in border villages. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
24596
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2012-05-04 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account