Sociální integrace nadaných dětí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Machů, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Šenovská, Dagmar
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T02:21:02Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T02:21:02Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19889
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá fenoménem sociální integrace nadaných dětí v běžné třídě, vzdělávání nadaných a talentovaných žáků. V první části se teoreticky pojednává o klíčových psychologických a pedagogických pojmech. Stěžejními tématy jsou zde specifika nadání, výrazné charakteristiky a schopnosti nadaných dětí, sociální a osobnostní potřeby. Nástiny a možnosti vzdělávání a celkového přístupu k nadání a talentu. Praktická část zkoumá, jaký je reálný proces sociální integrace nadaných dětí v běžné třídě, jejich status a pozice. |
cs |
dc.format |
50 s. (60 612 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
1182072 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální integrace
|
cs |
dc.subject |
nadaný žák
|
cs |
dc.subject |
dítě
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
social integration
|
en |
dc.subject |
gifted
|
en |
dc.subject |
talented
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.subject |
child
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.title |
Sociální integrace nadaných dětí |
cs |
dc.title.alternative |
Social Integration of Gifted Children |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šťastná, Jarmila |
|
dc.date.accepted |
2012-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the phenomenon of social integration of gifted children in regu-lar classroom, education of gifted and talented pupils. The first part discusses the theory of key psychological and teaching concepts. Main topics are specifics of talent, abilities and expressive characteristics of gifted children, social and personal needs. Sketches of learning opportunities and comprehensive approach to talent are presented as well. The practical part examines the real process of social integration of gifted children in mainstream classes, their status and position. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
24595
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2012-05-04 |
|
local.subject |
nadané děti
|
cs |
local.subject |
socializace
|
cs |
local.subject |
gifted children
|
en |
local.subject |
socialization
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account