dc.contributor.advisor |
Plšková, Alena
|
|
dc.contributor.author |
Nejezová, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T02:39:46Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T02:39:46Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19927
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce pojednává o multikulturní výchově, problémech s ní spojených a nových trendech ve výuce multikulturní výchovy. Je rozdělená do čtyř kapitol, ve kterých se zabývá vymezením pojmu multikulturní výchova, vysvětluje cíle multikulturní výchovy, poukazuje na problematiku rasismu, xenofobie a důležitost multikulturní výchovy pro dnešní společnost. Dále vysvětluje, jak se multikulturní výchově věnuje Rámcový vzdělávací program, uvádí nové trendy ve výuce multikulturní výchovy, a jak se tomuto tématu věnují některé státy Evropy a USA. V neposlední řadě vysvětluje provázanost tématu se sociální pedagogikou. Poslední kapitola je praktická část, kde se zabývám výzkumem a analýzou výsledků. |
cs |
dc.format |
83 |
cs |
dc.format.extent |
1112914 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
multikulturní výchova
|
cs |
dc.subject |
rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
etnická menšina
|
cs |
dc.subject |
tolerance
|
cs |
dc.subject |
diskriminace
|
cs |
dc.subject |
spolupráce
|
cs |
dc.subject |
rasismus
|
cs |
dc.subject |
xenofobie
|
cs |
dc.subject |
multicultural education
|
en |
dc.subject |
general training programme for elementary education
|
en |
dc.subject |
ethnic minority
|
en |
dc.subject |
tolerance
|
en |
dc.subject |
discrimination
|
en |
dc.subject |
cooperation
|
en |
dc.subject |
racism
|
en |
dc.subject |
xenofobi
|
en |
dc.title |
Nové trendy v multikulturní výchově |
cs |
dc.title.alternative |
New Trends in Multicultural Education |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Tannenbergerová, Monika |
|
dc.date.accepted |
2012-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor?s thesis focuses on multicultural education and related issues as well as new trends in the training pertaining to multicultural education. It is subdivided into four sections in which it deals with explanation of the term of ?multicultural education?, explains objectives of multicultural education, and emphasizes the matters related to racism, xenophobia and importance of multicultural education for the present society. Furthermore, it explains the extent in which multicultural education is presented in the General Training Programme, lists new trends in the training pertaining to multicultural education, and states how this topic is handled in several European countries and in the USA. Last but not least, it explains how this topic is interrelated with social pedagogy. The last section is practical, dealing with research and analysis of results. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
23638
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-04-26 |
|
local.subject |
etnické menšiny
|
cs |
local.subject |
výchova
|
cs |
local.subject |
ethnic minorities
|
en |
local.subject |
education
|
en |