dc.contributor.advisor |
Plšková, Alena
|
|
dc.contributor.author |
Navrátilová, Monika
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T03:42:00Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T03:42:00Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20037
|
|
dc.description.abstract |
Práce se věnuje diskutovanému tématu posledních let ? poruchám učení. Upozorňuje na příčiny, které vedou ke vzniku SPU, charakterizuje jednotlivé poruchy učení. Zaměřuje se na vzdělávání a možnosti práce se žáky, které postihla některá z dysfunkcí a dále na jejich reedukaci. V praktické části práce byl proveden průzkum hledající odpovědi na otázky, jak diagnóza specifických poruch učení ovlivní práci pedagogů; poukazuje na konkrétní způsoby vzdělávání těchto dětí a zaměřuje se též na kooperaci rodičů, dětí a školy. |
cs |
dc.format |
70 stran, 4 strany příloh |
cs |
dc.format.extent |
638325 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Specifické poruchy učení
|
cs |
dc.subject |
jedinec se specifickou poruchou učení
|
cs |
dc.subject |
lehká mozková dysfunkce
|
cs |
dc.subject |
reedukace
|
cs |
dc.subject |
diagnostika
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
pedagog
|
cs |
dc.subject |
spolupráce
|
cs |
dc.subject |
Specific learning disabilities
|
en |
dc.subject |
person with the specific learning disability
|
en |
dc.subject |
brain disfunction
|
en |
dc.subject |
reeducation
|
en |
dc.subject |
diagnostics
|
en |
dc.subject |
education of students with specific learning disabilities
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
pedagogue
|
en |
dc.subject |
cooperation
|
en |
dc.title |
Práce s dětmi se specifickými poruchami učení na ZŠ |
cs |
dc.title.alternative |
Working with Primary School Children with Specific Learning Disabilities |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Skácelová, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2012-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with discussed topic of last few years ? learning disabilities. The thesis highlights the causes which lead to the specific learning disabilities and it characterizes the individual learning disabilities. It is focused on education, reeducation and posibilities of working with students, who are affected by some of the dysfunction. There has been made the survey in the practical part of the thesis which is trying to find the response on question how the diagnosis of specific learning disabilities affects the work of the teachers; it points out the specific types of education of these children and it also targets the cooparation of parents, children and the school. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
23633
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-04-25 |
|
local.subject |
poruchy učení
|
cs |
local.subject |
rodina a škola
|
cs |
local.subject |
learning disabilities
|
en |
local.subject |
home and school
|
en |