První krůčky do kolektivu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Řehoř, Antonín
|
|
dc.contributor.author |
Rožnaiová, Nikola
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T04:50:10Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T04:50:10Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20125
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá vstupem dítěte do prvního kolektivu vrstevníků a jeho socializací v něm. Primární vliv na dítě má rodina a rodinné prostředí, které jej obklopuje. Na tuto užší socializaci navazuje socializace na sekundární prostředí v podobě různých zájmových organizací. V teoretické části nás nejdříve seznamuje s obecnými pojmy kolektiv a socializace. Osvětluje jejich významem v lidském životě, popisuje jejich druhy a mechanismy. Zmiňuje některé z možností umístění dítěte do kolektivu vrstevníků před nástupem do MŠ. Velkou kapitolou jsou mateřská centra a socializace dítěte v nich. Praktická část je zaměřena na potvrzení či vyvrácení hypotézy, že návštěvy mateřských center mohou mít dobrý vliv na adaptaci dítěte v novém kolektivu při jeho nástupu do MŠ. Součástí této práce je dotazníkové šetření, jež proběhlo mezi rodiči dětí, které nastoupily do MŠ a rozhovor s učitelkou MŠ. Dotazník ukazuje rozdíly mezi dětmi, které mateřské centrum navštěvovaly a které nikoliv. Mapuje také spokojenost rodičů s touto nabízenou službou. |
cs |
dc.format |
49 |
cs |
dc.format.extent |
969569 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
mateřská centra
|
cs |
dc.subject |
adaptace
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
hra
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
jesle
|
cs |
dc.subject |
kolektiv ?
|
cs |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
the parent center
|
en |
dc.subject |
adaptation
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
game
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.subject |
creche
|
en |
dc.subject |
team
|
en |
dc.title |
První krůčky do kolektivu |
cs |
dc.title.alternative |
First Steps into the Collective |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kudličková, Miroslava |
|
dc.date.accepted |
2012-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the child's entry into the first team of peers , his socialization in it. The primary influence on the child 's family plays a family environment that surrounds it. This follows the secondary socialization environment in the form of various interest groups. In the theoretical section first introduces us to the general concepts of team and socialization. Their importance in human life , the types and mechanisms. It mentions some of the possibility of placing a child in a team of peers before entering kindergarten. A great chapter of the parent center and socialization in them. The practical part is focused on confirming or refuting the hypothesis that visits to maternity centers can have a good effect on the child's adaptation in a new team when entering kindergarten. This work is a survey that took place between parents of children who entered the kindergarten and an interview with a kindergarten teacher. The questionnaire shows differences between children who attended nursery center and which not. It surveys the satisfaction of parents with the services offered. |
en |
dc.description.department |
Skupina managementu a ekonomiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/98
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
23751
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-04-27 |
|
local.subject |
dětské jesle
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
vrstevnická skupina
|
cs |
local.subject |
předškolní věk
|
cs |
local.subject |
day care centers
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
peer group
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account