dc.contributor.advisor |
Suchánková, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Aguilarová, Marie
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T04:54:26Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T04:54:26Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20134
|
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřena na problematiku globální výchovy v mateřské škole. Teoretická část práce nabízí teoretická východiska týkající se globalizace, globálních problémů a s tím související globální výchovou. Konkrétně zahrnuje globální výchovu v mateřské škole. Praktická část práce obsahuje oblasti, které by měly být rozvíjeny v systému globální výchovy u předškolních dětí. Dále představuje kvalitativní výzkum, který je zaměřen na analyzování prvků globální výchovy ve školních vzdělávacích programech pro předškolní vzdělávání. Tento výzkum je rozšířen i o kvantitativní šetření, které poukazuje na relativní četnost výskytu těchto prvků. |
cs |
dc.format |
80 s. (137 422) |
cs |
dc.format.extent |
1487674 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
globalizace
|
cs |
dc.subject |
globální problémy
|
cs |
dc.subject |
globální výchova
|
cs |
dc.subject |
globalization
|
en |
dc.subject |
global problems
|
en |
dc.subject |
global education
|
en |
dc.title |
Prvky globální výchovy ve vzdělávacích dokumentech mateřských škol |
cs |
dc.title.alternative |
Components of Global Education in the Educational Documents of Nursery Schools |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2012-06-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis is focused on global education issues in kindergarten. The theoretical part of this thesis provides the theoretical foundation of globalization, global problems and the associated global education. Specifically includes global education in kindergarten. The practical part of this thesis contains areas that should be developed in the system of global education in preschool children. Furthermore, a qualitative research that is focu-sed on analyzing the elements of global education in school educational curricula for preschool education. This research is extended to include quantitative research, which shows the relative frequency of occurrence of these elements. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
24177
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2012-05-04 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
globální výchova
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
global education
|
en |