dc.contributor.advisor |
Kutnohorská, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Slintáková, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T05:04:11Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T05:04:11Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20156
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá lidskou komunikací a překážkami, které tuto komunikaci mohou narušovat. Jde o komunikační bariéry vyskytující se u dětí z problémových rodin. Dále se práce věnuje rodině, funkcím, které by měla plnit, výchovnými styly v rodině a vymezení dysfunkcí rodiny a problémové rodiny. Výzkumná část zkoumá názor učitelek ve Zlínském kraji na komunikační bariéry u dětí z problémových rodin. |
cs |
dc.format |
57 s. (114 827 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
2025573 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
komunikační bariéry
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
problémová rodina
|
cs |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
communication barriers
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
problematic family
|
en |
dc.title |
Komunikační bariéry u dítěte z problémové rodiny |
cs |
dc.title.alternative |
Communication Obstacles in a Child from a Problem Family |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Majerčíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2012-06-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Thesis deals focuses on human communication and obstructions which may disrupt it. They are communication barriers appearing at children from problematic families. Furthermore, the Thesis concentrates on family, functions which it should be fullfilling, the definition of family dysfunctions and problematic family. The practical part analyzes the opinions of Zlín region teachers about communication barriers at children from problematic families. The methodology of the research are semi-structtured interviews with teachers from selected Kindergartens. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
24193
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2012-05-04 |
|
local.subject |
dysfunkční rodina
|
cs |
local.subject |
mezilidská komunikace
|
cs |
local.subject |
psychické bariéry
|
cs |
local.subject |
non-functional family
|
en |
local.subject |
mental barriers
|
en |
local.subject |
interpersonal communication
|
en |