Dvojjazyčná výchova dítěte v rodině
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Marášková, Ivana
|
|
dc.contributor.author |
Pavlíková, Marie
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T05:12:44Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T05:12:44Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20176
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá dvojjazyčnou výchovou dítěte v rodině. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá vysvětlením základních pojmů, pojednáním o lidské řeči, dále rozebírá bilingvismus a koncepci bilingvní výchovy. Praktická část se věnuje specifikům výchovy v přirozeně a intenčně bilingvní rodině a využití obou jazyků ve vzájemné interakci dětí a rodičů. Kvalitativní výzkum byl realizován formou rozhovorů s respondenty z přirozeně a intenčně dvojjazyčných rodin. |
cs |
dc.format |
67 s. |
cs |
dc.format.extent |
1673380 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dvojjazyčnost
|
cs |
dc.subject |
dvojjazyčná výchova
|
cs |
dc.subject |
dítě
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
bilingualism
|
en |
dc.subject |
bilingual education
|
en |
dc.subject |
child
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.title |
Dvojjazyčná výchova dítěte v rodině |
cs |
dc.title.alternative |
Bilingual Education of a Child in the Family |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2012-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with bilingual education of a child in a family. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part is concerned with explanation of basic terms, human language, bilingualism and conception of bilingual upbringing as well. Practical part is engaged with specifics of upbringing in artificial and natural bilingual family and with use of both languages in mutual interaction of children and parents. Qualitative research was done in the form of interviews with respondents from natural and artificial bilingual families. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
24297
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2012-05-04 |
|
local.subject |
bilingvální vzdělávání
|
cs |
local.subject |
rodinná výchova
|
cs |
local.subject |
bilingual education
|
en |
local.subject |
family education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account