dc.contributor.advisor |
Součková, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Trnková, Dagmar
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T05:48:17Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T05:48:17Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20238
|
|
dc.description.abstract |
V této bakalářské práci bylo cílem charakterizovat období dospívání, popis změn a problémů s tímto obdobím spojených. Je zaměřena na rodinu, rodinné prostředí, výchovné styly, chyby při výchově, na komunikaci rodičů s dospívajícími, umění naslouchat, na hodnoty a vedení dětí k hodnotám. Dalším cílem bylo ověření teze, že na tvorbu hodnotového žebříčku dětí mají rodiče podstatný vliv. Špatné rodinné vzory a absence přirozené autority negativně ovlivňují hodnotovou orientaci dospívajících. V závěru práce jsou popsány tyto vlivy na dvou kazuistikách a v rozhovorech s rodiči dospívajících dětí zjišťuji jejich postoje na výchovu a utváření hodnot. |
cs |
dc.format |
52 |
cs |
dc.format.extent |
377042 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Dospívání
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
druhy rodiny
|
cs |
dc.subject |
funkce rodiny
|
cs |
dc.subject |
výchovné styly
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
sociální učení
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
naslouchání
|
cs |
dc.subject |
hodnoty
|
cs |
dc.subject |
žebříček hodnot
|
cs |
dc.subject |
hodnotová orientace
|
cs |
dc.subject |
Adolescence
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
types of families
|
en |
dc.subject |
function of the family
|
en |
dc.subject |
educational styles
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
social learning
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
listening
|
en |
dc.subject |
values
|
en |
dc.subject |
values scale
|
en |
dc.subject |
value orientation
|
en |
dc.title |
Vliv rodičů při formování hodnotového žebříčku dospívajících |
cs |
dc.title.alternative |
Influence of Parents on Scale of Values Formation of Adolescents |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Macháčková, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2012-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The objective of this Bachelor's work is to characterize the period of adolescence and describe the changes and the problems during this period. It is designed to focus on the family, family environment, educational styles, communication between parents and adolescents, the art of listening, values and the guidance of children to adopt said values. The additional objective is to verify the thesis that parents have substantial influence on the creation of the value scale of their children. Bad family patterns and the absence of natural authority adversely affect the value orientation of adolescents. At the conclusion of the thesis these effects are described in two examples. Interviews with parents of teenagers were conducted so that I might discover their attitude to the education and formation of values. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
23770
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2012-04-18 |
|
local.subject |
rodinná výchova
|
cs |
local.subject |
hodnotová orientace
|
cs |
local.subject |
životní hodnoty
|
cs |
local.subject |
dospívající mládež
|
cs |
local.subject |
family education
|
en |
local.subject |
value orientation
|
en |
local.subject |
life values
|
en |
local.subject |
adolescents
|
en |