dc.contributor.advisor |
Marášková, Ivana
|
|
dc.contributor.author |
Sýkorová, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T06:30:01Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T06:30:01Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20304
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá rozvojem grafomotoriky u dětí předškolního věku formou zá-bavných grafomotorických cvičení. Klade si za cíl, vysvětlit osobnost dítěte předškolního věku, jeho specifika a následný gra-fomotorický rozvoj dítěte. To, jak dítě bude vybavené po stránce budoucího psaní, tomu se věnuje poslední kapitola. Za stěžejní část práce lze považovat vytvoření projektu na rozvoj grafomotoriky u před-školních dětí. Děti pracují v rámci jednotlivých cvičení, kde je záměrně rozvíjena jejich grafomotorika. Cílem mé práce je zjistit, zda byl projekt účinný, předat ho pedagogům MŠ s následnou aplikací a začlenit grafomotoriku do života dětí. |
cs |
dc.format |
84 s. (115 033 znaků). |
cs |
dc.format.extent |
3780207 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
předškolní období
|
cs |
dc.subject |
hra
|
cs |
dc.subject |
grafomotorika
|
cs |
dc.subject |
kresba
|
cs |
dc.subject |
uvolňovací cviky
|
cs |
dc.subject |
grafomotorické prvky
|
cs |
dc.subject |
lateralita
|
cs |
dc.subject |
grafomotorické návyky
|
cs |
dc.subject |
pre-school period
|
en |
dc.subject |
game
|
en |
dc.subject |
graphomotorical skills
|
en |
dc.subject |
drawing
|
en |
dc.subject |
relaxation exercises
|
en |
dc.subject |
graphomotorical elements
|
en |
dc.subject |
laterality
|
en |
dc.subject |
graphomotorical habits
|
en |
dc.title |
Vliv grafomotoriky na rozvoj dětí předškolního věku |
cs |
dc.title.alternative |
The Influence of Graphomotorics on the Development of Preschool Children |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Mitrychová, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2012-06-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
My thesis deals with the development of graphomotorical skills of preschool children by use of entertaining graphomotorical exercises. Its target is to explain the personality of the pre-school child, its specifics and subsequent graphomotorical development. The last chapter deals with the question how the child is prepared for the future in terms of writing. A project which supports the development of graphomotorical skill of preschool children can be considered as the main part of the thesis. Children perform individual exercises which deliberately develop their graphomotorical skills. Goal of my thesis is to find out whether the project was effective and pass it to kindergarten teachers who should apply it and integrate the training of graphomotorical skills into the life of children. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
24197
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2012-05-04 |
|
local.subject |
předškolní výchova
|
cs |
local.subject |
preschool education
|
en |