Multikulturní kompetence žáků základních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jurtíková, Michaela
|
|
dc.contributor.author |
Provazník, František
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T11:25:47Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T11:25:47Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20555
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce je zaměřena na multikulturní kompetence žáků základních škol, především na složku postojovou a znalostní. V teoretické části bakalářské práce je charakterizována multikulturní společnost, multikulturní kompetence, úloha multikulturní výchovy a seznámení s projektem ?Multikulturní škola?. Praktická část se zabývá výzkumem postojové a znalostní složky multikulturních kompetencí u žáků 8. ročníků čtyř základních škol, z toho dvou škol, jež se účastnily tohoto projektu. Cílem je zjistit, zda jsou tyto kompetence u žáků rozdílné v závislosti na absolvování projektu. |
cs |
dc.format |
64 s. |
cs |
dc.format.extent |
2359194 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
multikulturní
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
kompetence
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
postoje
|
cs |
dc.subject |
znalosti
|
cs |
dc.subject |
multicultural
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
competency
|
en |
dc.subject |
elementary school
|
en |
dc.subject |
attitudes
|
en |
dc.subject |
knowledge
|
en |
dc.title |
Multikulturní kompetence žáků základních škol |
cs |
dc.title.alternative |
Multicultural Competences in Pupils at Elementary Schools |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2013-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is focused on multicultural competencies of elementary school pupils, mainly on knowledge and attitude. There is characterised multicultural society, multicultural competencies, function of multicultural education and project called ?Multicultural school? in part of theory. Practical part is concerned with research of attitudes and knowledge of pupils in eighth degree at four elementary schools, two of them participated in this project. Aim of this thesis is to find out, if these competencies are different at participated and non-participated schools in this project. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
31646
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2013-05-03 |
|
local.subject |
multikulturní výchova
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
multicultural education
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account