Metody zážitkové pedagogiky aplikované v Trampském etniku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kalenda, Jan
|
|
dc.contributor.author |
Tománek, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T12:21:32Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T12:21:32Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20625
|
|
dc.description.abstract |
Cílem bakalářské práce je zmapovat využití zážitkové pedagogiky v trampském etniku. Zážitková pedagogika jako nový progresivní pedagogický směr vznikla v naší zemi právě díky trampskému hnutí, její základy jsou postaveny na principech tábornické školy. Jedná se o jednu z nejefektivnějších metod všestranného osobního rozvoje. Na základě teoretic-kých poznatků zážitkové pedagogiky a znalosti historie trampského hnutí jsme se pokusili zmapovat sociální dynamiku a sociální normy, včetně způsobů využívání metodologie zá-žitkových akcí v trampských osadách. |
cs |
dc.format |
61 s. |
cs |
dc.format.extent |
2353009 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Zážitková pedagogika
|
cs |
dc.subject |
tábornická škola
|
cs |
dc.subject |
trampské hnutí
|
cs |
dc.subject |
sociální dynamika
|
cs |
dc.subject |
sociální norma
|
cs |
dc.subject |
metodologie zážitkové akce
|
cs |
dc.subject |
Experiential education
|
en |
dc.subject |
camping school
|
en |
dc.subject |
tramp ethnicity
|
en |
dc.subject |
social dynamics
|
en |
dc.subject |
social norm
|
en |
dc.subject |
methodology of experiential events
|
en |
dc.title |
Metody zážitkové pedagogiky aplikované v Trampském etniku |
cs |
dc.title.alternative |
Methods of Experiential Pedagogy Applied in the Tramping movement |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2013-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this work is to use experiential education in ethnic tramp. Experiential education as a new progressive pedagogical direction was established in our country thanks to tramp movement. Its foundations are built on the principles of camping school. It is one of the most effective methods for all-round development of personality. We hawe attempted to map the social dynamics and social norms. Our analysis is based on theoretical knowledge of experiential education and knowledge of tramp movement,s history. This also includes methods of using the methodology of experiential events in tramp settlements. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
32291
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-04-29 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account