dc.contributor.advisor |
Jůzl, Miloslav
|
|
dc.contributor.author |
Uherek, Pavel
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T12:53:30Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T12:53:30Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20663
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřena na současné směry sociální pedagogiky v České republice jako vyučovací předmět na vysokých školách. Teoretická část je zaměřena na obecné vymezení sociální pedagogiky a jejího pojetí. Historický vývoj sociální pedagogiky vystihuje stav od svého vzniku až po současnost v České republice a okolních státech, ale také pojetí sociální pedagogiky jako vědního a studijního oboru. Praktická část se věnuje rozboru výuky sociální pedagogiky jednotlivých vysokých škol, které ji nabízí. Výstupem je ucelený pohled na koncepci výuky jednotlivých vysokých škol a možnost uplatnění jejich absolventů v praxi. Diplomová práce je pozoruhodná v komplexnosti zpracování vymezené oblasti. |
cs |
dc.format |
113 s. (21 307 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
5811092 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
historie sociální pedagogiky
|
cs |
dc.subject |
pojetí sociální pedagogiky
|
cs |
dc.subject |
studium sociální pedagogiky na vysokých školách v České republice
|
cs |
dc.subject |
Social pedagogy
|
en |
dc.subject |
history of social pedagogy
|
en |
dc.subject |
the concept of social pedagogy
|
en |
dc.subject |
the study of social pedagogy at universities in the Czech Republic
|
en |
dc.title |
Současné směry sociální pedagogiky v ČR |
cs |
dc.title.alternative |
Contemporary Movements of Social Pedagogy in the Czech Republic |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Slováková, Gabriela |
|
dc.date.accepted |
2013-05-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis is focused on the current trends of social pedagogy in the Czech Republic as a teaching subject at universities. The theoretical part is focused on the general definition of social pedagogy, its concept, historical development of social pedagogy from its origin to the current status in the Czech Republic and neighboring countries and lastly the concept of social pedagogy as a discipline and field of study. The practical part is devoted to the analysis of social pedagogy as a subject at particular universities which offer it. The outcome of the thesis is a comprehensive view at the concept of teaching of the social pedagogy at particular universities and what possibilities for further enforcement have its graduated students. The thesis is remarkable in the complexity of processing the defined area. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
29107
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-03-15 |
|
local.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
local.subject |
vysoké školy
|
cs |
local.subject |
Česko
|
cs |
local.subject |
social pedagogy
|
en |
local.subject |
universities and colleges
|
en |
local.subject |
Czechia
|
en |