Výslovnostní styly v mluvených televizních reklamních spotech
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Göttlichová, Marcela
|
|
dc.contributor.author |
Šimůnková, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-14T01:24:42Z |
|
dc.date.issued |
2006-05-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/2075
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce je na základě odborné literatury z oblasti mluvené řeči popsat sou-časný stav a stanovit úroveň kultivovanosti projevu mluvených televizních reklamních spo-tů. Teoretická část práce uvádí stručný přehled základních poznatků z jednotlivých oblastí, a to s praktickým zaměřením na jazyk a styl televizních propagačních textů. Těžiště práce spočívá v analýze vybraných mluvených televizních reklamních spotů vysílaných v České televizi v průběhu tří let. Závěrečná kapitola přináší zhodnocení výrazových prostředků, kterých současná televizní reklama nejvíce využívá, a současně hodnotí jejich potencionální vliv na cílové skupiny a uvádí návrhy konkrétních řešení. |
cs |
dc.format |
69 |
cs |
dc.format.extent |
2546870 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 10.05.2036 |
|
dc.subject |
mluvená řeč
|
cs |
dc.subject |
výslovnostní styl
|
cs |
dc.subject |
reklamní spot
|
cs |
dc.subject |
spoken language
|
en |
dc.subject |
enunciative style
|
en |
dc.subject |
commercial spot
|
en |
dc.title |
Výslovnostní styly v mluvených televizních reklamních spotech |
cs |
dc.title.alternative |
ENUNCIATIVE STYLES IN SPOKEN TELEVISION COMMERCIAL SPOTS |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2006-06-01 |
|
dc.date.vskp-available |
2036-05-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this dissertation is to describe the status quo and to specify the level of enuncia-tive style displayed in speeches in commercial spots on the basis of specialised literature from the area of spoken language. The theoretical part of the text presents a brief overview of the basic findings in the particular areas and at the same time focuses on commercial spots' language and style from the practical point of view. The merit of this dissertation is the analysis of certain number of spoken commercial spots, selected from the spots broad-casted on the Czech television during the last three years. In the last chapter the author of-fers evaluation of the means of expression, which are used the most in the television adver-tising today, judges their potential influence on target groups and brings specific proposals for solution. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
2739
|
|
dc.date.assigned |
2006-01-13 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account