Sociální integrace žákyně s tělesným postižením na základní škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Machů, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Výtisková, Elena
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T14:53:24Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T14:53:24Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20788
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá problematikou sociální integrace žákyně s tělesným postižením na základní škole. Úvod teoretické části je zaměřen obecně na popis problémů života člověka s postižením a specifik života člověka s tělesným postižením. Následující část je věnována výchově a vzdělávání žáků s tělesným postižením a jejich integrací v kolektivu vrstevníků. Praktická část zkoumá formou případové studie konkrétní případ integrace žákyně s tělesným postižením na základní škole. |
cs |
dc.format |
64 s. |
cs |
dc.format.extent |
1576661 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
tělesně postižení
|
cs |
dc.subject |
sociální integrace
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
klima školní třídy
|
cs |
dc.subject |
physical disability
|
en |
dc.subject |
social integration
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
school class climate
|
en |
dc.title |
Sociální integrace žákyně s tělesným postižením na základní škole |
cs |
dc.title.alternative |
Social Integration of a Disabled Schoolgirl in a Primary School |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Andrysová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2013-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with social integration of a physically disabled schoolgirl in elementary school. The introduction of the theoretical part focuses on the general description of everyday problems of the physically disabled person and specifics of the life influenced by disability. The following part is dedicated to upbringing and education of pupils with a physical disability and their integration in a peer group. The practical part explores, employing a case study research methodology, the specific case of the physically disabled schoolgirl in the elementary school. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
30311
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-04-25 |
|
local.subject |
tělesně postižené děti
|
cs |
local.subject |
integrovaná výuka
|
cs |
local.subject |
children with physical disabilities
|
en |
local.subject |
integrated teaching
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account