Komunikační význam haptiky u dětí z romské komunity

DSpace Repository

Language: English čeština 

Komunikační význam haptiky u dětí z romské komunity

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Kattauerová, Nikol
dc.date.accessioned 2013-10-06T15:08:32Z
dc.date.available 2013-10-06T15:08:32Z
dc.date.issued 2012-11-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/20804
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zabývá projevy neverbální komunikace, konkrétně haptiky a zkoumáním vztahů mezi romskou a českou komunitou.V teoretické části je podrobněji rozepsána komunikace jako taková, dále pak verbální slož-ka komunikace spolu se související ontogenezí řeči, jazykovou rovinou, řečí, jazykem a mluvou. Dále zde podrobněji definuji úvod do neverbální komunikace a její podrobnější rozpracování z hlediska druhů. Jedna samostatná kapitola se věnuje haptice, doteku, také kulturním rozdílům a dotykové terapii.Praktická část bakalářské práce je zaměřena na výzkum rozdílů a odlišností mezi českou a romskou komunitou. Konkrétně u dětí předškolního a mladšího školního věku. Výsledky výzkumného šetření byly zjišťovány pomocí dotazníkového šetření a utvořených pozorovacích archů, které se skládají z pěti podskupin. cs
dc.format 69 s. (66 703 znaků) cs
dc.format.extent 9154166 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject komunikace cs
dc.subject neverbální komunikace cs
dc.subject haptika cs
dc.subject česká národnost cs
dc.subject romská komunita cs
dc.subject communication en
dc.subject nonverbal communication en
dc.subject haptics en
dc.subject Czech nationality en
dc.subject Romany community en
dc.title Komunikační význam haptiky u dětí z romské komunity cs
dc.title.alternative Communication Importance of Haptics in Children from the Roma Community en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Suchánková, Eliška
dc.date.accepted 2013-06-18
dc.description.abstract-translated This thesis deals with the symptoms of nonverbal communication, and specifically haptic exploration of relations between the Roma and Czech community.The theoretical part is further broken down communication as such, as well as verbal com-ponent of communication to and together with the associated ontogenesis of speech, langu-age, speech, language and literacy. Further detail here define an introduction to nonverbal communication and its elaboration in terms of species. A separate chapter is devoted to haptic, touch, also cultural differences and touch therapy.The practical part of the thesis is focused on the research gaps and differences between Czech and Roma community. Specifically, the preschool and early school age. The results of an exploratory survey were collected through a questionnaire survey and formed ob-servation sheets bags, which are made up of five sub-groups. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/101 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 30953
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2013-05-02
local.subject romské děti cs
local.subject hapticko-taktilní vnímání cs
local.subject předškolní věk cs
local.subject předškolní děti cs
local.subject Romani children en
local.subject tactile perception en
local.subject preschoolers en


Files in this item

Files Size Format View
kattauerová_2013_bp.pdf 8.730Mb PDF View/Open
kattauerová_2013_vp.doc 57.5Kb Microsoft Word View/Open
kattauerová_2013_op.doc 58.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account