dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Kattauerová, Nikol
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T15:08:32Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T15:08:32Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20804
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá projevy neverbální komunikace, konkrétně haptiky a zkoumáním vztahů mezi romskou a českou komunitou.V teoretické části je podrobněji rozepsána komunikace jako taková, dále pak verbální slož-ka komunikace spolu se související ontogenezí řeči, jazykovou rovinou, řečí, jazykem a mluvou. Dále zde podrobněji definuji úvod do neverbální komunikace a její podrobnější rozpracování z hlediska druhů. Jedna samostatná kapitola se věnuje haptice, doteku, také kulturním rozdílům a dotykové terapii.Praktická část bakalářské práce je zaměřena na výzkum rozdílů a odlišností mezi českou a romskou komunitou. Konkrétně u dětí předškolního a mladšího školního věku. Výsledky výzkumného šetření byly zjišťovány pomocí dotazníkového šetření a utvořených pozorovacích archů, které se skládají z pěti podskupin. |
cs |
dc.format |
69 s. (66 703 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
9154166 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
neverbální komunikace
|
cs |
dc.subject |
haptika
|
cs |
dc.subject |
česká národnost
|
cs |
dc.subject |
romská komunita
|
cs |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
nonverbal communication
|
en |
dc.subject |
haptics
|
en |
dc.subject |
Czech nationality
|
en |
dc.subject |
Romany community
|
en |
dc.title |
Komunikační význam haptiky u dětí z romské komunity |
cs |
dc.title.alternative |
Communication Importance of Haptics in Children from the Roma Community |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2013-06-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the symptoms of nonverbal communication, and specifically haptic exploration of relations between the Roma and Czech community.The theoretical part is further broken down communication as such, as well as verbal com-ponent of communication to and together with the associated ontogenesis of speech, langu-age, speech, language and literacy. Further detail here define an introduction to nonverbal communication and its elaboration in terms of species. A separate chapter is devoted to haptic, touch, also cultural differences and touch therapy.The practical part of the thesis is focused on the research gaps and differences between Czech and Roma community. Specifically, the preschool and early school age. The results of an exploratory survey were collected through a questionnaire survey and formed ob-servation sheets bags, which are made up of five sub-groups. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
30953
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2013-05-02 |
|
local.subject |
romské děti
|
cs |
local.subject |
hapticko-taktilní vnímání
|
cs |
local.subject |
předškolní věk
|
cs |
local.subject |
předškolní děti
|
cs |
local.subject |
Romani children
|
en |
local.subject |
tactile perception
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |