Ideální učitel z pohledu nadaných žáků
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Machů, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Sikorová, Vendula
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T16:13:13Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T16:13:13Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20877
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá profesí pedagoga nadaných žáků a problematikou nadaných žáků. Jedná se o diskutovaná a aktuální témata v této oblasti. V teoretické části práce jsou vymezeny a charakterizovány profesní a osobnostní charakteristiky pedagoga nadaných, představy o ideálním pedagogovi, charakteristiky nadaných dětí a vzdělávání intelektově nadaných žáků. Praktická část práce zahrnuje kvalitativní výzkum, jehož cílem je zjistit, jak si sami nadaní žáci představují ideálního pedagoga. |
cs |
dc.format |
75 s. |
cs |
dc.format.extent |
1190066 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
učitel nadaných
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání nadaných
|
cs |
dc.subject |
nadání
|
cs |
dc.subject |
nadané dítě
|
cs |
dc.subject |
nadaný žák
|
cs |
dc.subject |
teacher of gifted students
|
en |
dc.subject |
education of gifted students
|
en |
dc.subject |
talent
|
en |
dc.subject |
gifted child
|
en |
dc.subject |
gifted student
|
en |
dc.title |
Ideální učitel z pohledu nadaných žáků |
cs |
dc.title.alternative |
An Ideal Teacher from the View of Gifted Pupils |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Andrysová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2013-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with currently discussed topics in the field of education: the profession of a teacher working with gifted learners and the issues related to gifted learners. The theoretical part of the thesis defines and characterizes the professional and personal characteristics of the teacher. It presents the conception of an ideal educator, the characteristics of gifted children and the education of intellectually gifted students. The practical part includes a qualitative research aiming to find out how the gifted children themselves imagine an ideal educator. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
30404
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2013-04-24 |
|
local.subject |
pedagogika nadaných
|
cs |
local.subject |
profese učitele
|
cs |
local.subject |
gifted education
|
en |
local.subject |
teacher career
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account