dc.contributor.advisor |
Szimethová, Monika
|
|
dc.contributor.author |
Novosadová, Ivona
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T17:12:45Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T17:12:45Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20934
|
|
dc.description.abstract |
Klíčovým tématem bakalářské práce je analýza lidské postavy v kresbě dítěte předškolního věku. Teoretická část se zaměřuje na vývoj dítěte předškolního věku v průběhu tří až šesti let z hlediska fyzického a psychického vývoje, vysvětluje tematiku dětského výtvarného projevu, jeho členění a jak závisí způsob zobrazení na osobnosti dítěte. Dále popisuji dět-skou kresbou, zdůvodňuji, proč je právě kresba tak důležitým nástrojem a jaký význam může mít kresba postavy. Následně se zajímám o vývoj dětské kresby a hlouběji zkoumám vývoj kresby lidské postavy u dětí předškolního věku. V kresbě dítěte jsou také důležité charakteristické znaky v dětské kresbě, které se již později neobjevují. V neposlední řadě jsme se zajímala o diagnostické testy, které můžeme v kresbě využít. Cílem teoretické části práce je objasnit teoretická východiska kresby, podle nichž posléze můžeme zkoumat dět-skou kresbu. V praktické části se zabývám analýzou kreseb dětí. Tu provádím podle zvole-ného testu F. Goodenoughové. Test se zaměřuje na formální a obsahovou stránku dětské kresby. Vedle analýzy kreseb podle tohoto testu se zaměřuji i na grafomotorické problémy, zájem o kresbu, lateralitu a úchop tužky. |
cs |
dc.format |
82 s. (124 578 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
3363610 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Analýza
|
cs |
dc.subject |
dětská kresba
|
cs |
dc.subject |
dítě předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
kresba lidské postavy
|
cs |
dc.subject |
Analysis
|
en |
dc.subject |
child's drawing
|
en |
dc.subject |
preschool child
|
en |
dc.subject |
drawing the human figure
|
en |
dc.title |
Analýza lidské postavy v kresbě dítěte předškolního věku |
cs |
dc.title.alternative |
An Analysis of a Human Figure in Drawings of Preschool Age Children |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gavora, Peter |
|
dc.date.accepted |
2013-06-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
A key aim of the bachehor's work is an analysis of human figure drawings in children of preschool age. The theoretical part focuses on the development of preschool age children from three to six years in terms of physical and mental development, explains the topic of children's art, its structure and how it depends on the way you view the child's personality. Also describe the children drawing, explains why it is so important just drawing tool, and what meaning may be drawing figures. Subsequently interested in the development of children's drawings and further explore the development of drawings of the human figure in preschool children. In drawing the child are also important characteristics in children's drawings, which already appear later. Last but not least, we are interested in the diagnostic tests that you can use in your artwork. The theoretical part of the thesis is to clarify the theoretical basis of drawings by which we can then examine the children drawing. The practical part deals with the analysis of children's drawings. The analysis is performed by the selected test of F. Goodenough. The test focuses on the formal and thematic content of children's drawings. In addition to the analysis of drawings by this test focuses on grapho-motor problems, interest in drawing, laterality and grip pencils. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
30880
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2013-05-03 |
|
local.subject |
pedagogická psychologie
|
cs |
local.subject |
děti předškolního věku
|
cs |
local.subject |
dětská kresba
|
cs |
local.subject |
psychoanalýza
|
cs |
local.subject |
educational psychology
|
en |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
children's drawing
|
en |
local.subject |
psychoanalysis
|
en |