Sociální pedagogika a andragogika v aplikaci na edukaci seniorů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Balvín, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Samsonková, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T18:34:32Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T18:34:32Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21046
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se věnuje specifické oblasti vzdělávání osob v postproduktivním věku. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu stárnutí, stáří. Dále podrobně popisuje možnosti vzdělávání seniorů, jejich motivaci k vzdělávání a vědy, které se touto problematikou zabývají. Praktická část je zpracována kombinovaným výzkumem, jehož cílem je zjištění charakteristiky typického vzdělávajícího se seniora, jeho motivace k dalšímu vzdělávání a vlivu edukace na kvalitu života seniora. Praktická část je doplněna o náměty, jak poznatky prakticky využít ke zvýšení zájmu seniorů o další vzdělávání. |
cs |
dc.format |
82 s. |
cs |
dc.format.extent |
2188600 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
stárnutí
|
cs |
dc.subject |
stáří
|
cs |
dc.subject |
typologie stáří
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
ageing
|
en |
dc.subject |
old age
|
en |
dc.subject |
age typology
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
motivation for education
|
en |
dc.title |
Sociální pedagogika a andragogika v aplikaci na edukaci seniorů |
cs |
dc.title.alternative |
Social Pedagogy and Andragogy in Education of Seniors |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kitliňská, Jana |
|
dc.date.accepted |
2013-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
These thesis sought to explore the specific area regarding the education of persons of advanced age. The first part deals with the definition of old age and ageing. It then describes in detail the senior education possibilities, their motivation for education and sciences related to this issue. The practical part of thesis is focused on a combined methods research aimed to identify the characteristics of typical educating seniors, their motivations for education, and the impact of this education on the quality of a senior's life. The practical part is supplemented by subjekt on how to practically use the knowledge for increasing the interest of the seniors for next education. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
31961
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-04-22 |
|
local.subject |
vzdělávání seniorů
|
cs |
local.subject |
older adult education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account