Inkluzivní vzdělávání žáků s mentálním postižením pohledem speciálních pedagogů ve Zlínském kraji
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Machů, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Tormová, Nela
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T19:49:44Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T19:49:44Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21150
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se věnuje inkluzivnímu vzdělávání žáků s mentálním postižením pohledem speciálních pedagogů ve Zlínském kraji. Teoretická část se zabývá charakteristikou inkluzivního vzdělávání se všemi jeho specifiky, jeho vývojem a současným stavem. Dále seznamuje s inkluzivním vzděláváním žáků s mentálním postižením v České republice a podpůrným systémem při inkluzivním vzdělávání. Praktická část vychází z pohledu speciálních pedagogů ve Zlínském kraji na inkluzivní vzdělávání žáků s mentálním postižením. |
cs |
dc.format |
137 |
cs |
dc.format.extent |
1922693 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
žák s mentálním postižením
|
cs |
dc.subject |
speciální vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
inclusive education
|
en |
dc.subject |
student with mental retardation
|
en |
dc.subject |
special education
|
en |
dc.title |
Inkluzivní vzdělávání žáků s mentálním postižením pohledem speciálních pedagogů ve Zlínském kraji |
cs |
dc.title.alternative |
Inclusive Education of Mentally Handicapped Students in the Zlín Region from the Perspective of Special Education Teachers |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Andrysová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2013-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the topic of clusive education of students with leasing disabilities as seen special education teachers in the Zlín County. The theoretical part addresses the characteristics of inclusive education with all its specifics, its development and current status. The article further introduces the inclusive education of students with mental retardation in the Czech Republic and the inclusive education support systém. The practical part is based on the perspective of special educators in the Zlín County on inclusive education of students with mental retardation. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
32192
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-04-26 |
|
local.subject |
mentálně postižené děti
|
cs |
local.subject |
integrace
|
cs |
local.subject |
Zlín (Česko : oblast)
|
cs |
local.subject |
children with mental disabilities
|
en |
local.subject |
integration
|
en |
local.subject |
Zlín Region (Czechia)
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account