dc.contributor.advisor |
Balvín, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Krňávek, Jiří
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T21:40:18Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T21:40:18Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21285
|
|
dc.description.abstract |
Mentální retardace je vrozené postižení, které může mentálně postiženého člověka vyloučit ze života v naší běžné společnosti. Aby se tomuto vyloučení předešlo, je velice důležité, aby se poskytla dítěti s mentálním postižením celistvá péče. Touto péčí myslím včasnou diagnostiku, výchovu, vzdělávání, socializaci, pracovní výchova a především nácvik sebeobsluhy. Velice důležité je také, aby dítě s tímto postižením bylo vedeno k samostatnosti. Pokud dítě s mentálním postižením tyto činnosti úspěšně zvládne, pak má větší šanci při proměně z dítěte v dospělého člověka samostatně bydlet, pracovat, navazovat partnerské vztahy a tak naplnit současný trend v péči o mentálně postižené a to je jejich úplná integrace do společnosti. |
cs |
dc.format |
83 s. (134 843 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
1761394 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
mentální retardace
|
cs |
dc.subject |
dětství
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
edukace
|
cs |
dc.subject |
proměna
|
cs |
dc.subject |
dospělost
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
mental retardation
|
en |
dc.subject |
childhood
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
transformation
|
en |
dc.subject |
maturity
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.title |
Proměna dítěte s mentálním postižením v dospělého člověka |
cs |
dc.title.alternative |
Mentally Disabled Children and their Transition into Adulthood |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Machů, Eva |
|
dc.date.accepted |
2013-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
Mental retardation is an innate disability which can exclude the disabled people from everyday life. To prevent this, it is important to provide children with mental disability with complex care. It means an early diagnosis, education, socialization, occupational therapy and above all coaching them to take care of themselves. It is also vital to teach them self-reliance and autonomy. If a child with intellectual disability can manage all these things than it means that he or she has better chances when becoming adult and starting a new stage of life. Such people has better chances to find a job and a place for living, to make relationships and thanks to this all come to fruition of full integration into our society. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
31843
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2013-04-26 |
|
local.subject |
mentálně postižené děti
|
cs |
local.subject |
dospívání
|
cs |
local.subject |
children with mental disabilities
|
en |
local.subject |
maturation
|
en |