Problematika edukace dětí v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Problematika edukace dětí v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sýkora, František
dc.contributor.author Malá, Ivana
dc.date.accessioned 2013-10-06T22:37:38Z
dc.date.available 2013-10-06T22:37:38Z
dc.date.issued 2012-03-16
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/21365
dc.description.abstract Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku edukace dětí předškolního věku, resp. dětí v mateřské škole. V současné době zaznamenávají pedagogové, odborníci i rodiče zvyšující se výskyt problémového chování již v tomto věku. Hlavním cílem bakalářské práce je pokusit se najít určitá řešení těchto obtíží nebo alespoň najít možnosti, jak tyto obtíže eliminovat. Samotná práce je rozdělena na dvě části. První teoretická část se zaměřuje na průběh výchovného procesu od prvopočátku lidské existence do dnešní doby. Dále popisuje jednotlivé vývojové fáze dítěte od prenatálního období do konce období předškolního a vliv nejhlavnějších faktorů podílejících se na výchově dítěte, tedy rodiny, mateřské školy i pedagogů. Závěr této části tvoří stručný přehled nejčastějších výchovných obtíží a možnosti jejich řešení z pohledů pedagogických pracovníků v mateřské škole. Druhá praktická část je zaměřena na průzkumové šetření mezi učitelkami mateřských škol ohledně výchovných obtíží dětí. Mimo jiné se věnuje také jejich pohledu na možnost větší intervence odborných pedagogických pracovníků působících v oblasti předškolní výchovy. Na základě dotazníkového průzkumu jsou poté vyhodnoceny předem zpracované hypotézy, tj. jejich verifikace či falzifikace. Výchovné problémy dětí byly, jsou a budou stále aktuálním tématem každé doby a každé společnosti. Včasné podchycení a řešení obtíží v oblasti chování dítěte může zcela jistě pozitivně ovlivnit jeho další budoucí vývoj. Je tedy důležité věnovat dětem při jejich výchově náležitou péči a pozornost, což je hlavním obsahem této bakalářské práce. cs
dc.format 77 s. (122 663 znaků) cs
dc.format.extent 2480439 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Edukace cs
dc.subject výchova cs
dc.subject výchovné problémy cs
dc.subject edukační obtíže cs
dc.subject problémové dítě cs
dc.subject vývoj dítěte cs
dc.subject předškolní věk cs
dc.subject mateřská škola cs
dc.subject rodina cs
dc.subject pedagog cs
dc.subject řešení a eliminace výchovných obtíží cs
dc.subject Education en
dc.subject education problems en
dc.subject education difficulties en
dc.subject troubled child en
dc.subject child and its development en
dc.subject preschool age en
dc.subject kindergarten en
dc.subject family en
dc.subject educator en
dc.subject solution and elimination of development difficulties en
dc.title Problematika edukace dětí v mateřské škole cs
dc.title.alternative Problems with Education of Children in Nursery Schools en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Mazánková, Libuše
dc.date.accepted 2013-06-05
dc.description.abstract-translated Bachelor Thesis focuses on children in preschooler age and their education, respective children in kindergartens. Nowadays, educators, parents and experts find out that there are more problems connected with behaviour of children in these years old. The main goal of this Bachelor Thesis is to try to find out some of solutions of these difficulties or at least find out the possibilities how these problems could be eliminated. The thesis is divided into two parts. The first, theoretical part focuses on process of education from prime beginning of human being to present. Next the thesis describes phases of development of children from prenatal period to the end of preschool age and influence of main factors of education of child, a family, kindergarten and also educators. The conclusion of this part is brief overview of the most common educational problems and possibilities of their solutions of views of educators at kindergartens. The second, practical part is focused on research of teachers of kindergartens and their reasons about difficulties of behavior of their pupils. Among other, this part is focused on the opinions of educators on the possibility of greater intervention of professional teachers working in pre-school education. There were performed questionnaires, evaluated predetermined hypotheses, which is their verification or falsification. The educational problems of children were, are and will be current topic every time and every society. Early detection and solving of difficulties of behavior of children can be a good influence for the future development of child. So it is very important to take proper attention and care, which is the main content of this Bachelor Thesis. en
dc.description.department Katedra pedagogiky cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 28757
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2013-04-29
local.subject mateřské školy cs
local.subject předškolní výchova cs
local.subject kindergartens en
local.subject preschool education en


Files in this item

Files Size Format View
malá_2013_bp.pdf 2.365Mb PDF View/Open
malá_2013_vp.doc 30.5Kb Microsoft Word View/Open
malá_2013_op.doc 29.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account