dc.contributor.advisor |
Sýkora, František
|
|
dc.contributor.author |
Malá, Ivana
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T22:37:38Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T22:37:38Z |
|
dc.date.issued |
2012-03-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21365
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku edukace dětí předškolního věku, resp. dětí v mateřské škole. V současné době zaznamenávají pedagogové, odborníci i rodiče zvyšující se výskyt problémového chování již v tomto věku. Hlavním cílem bakalářské práce je pokusit se najít určitá řešení těchto obtíží nebo alespoň najít možnosti, jak tyto obtíže eliminovat. Samotná práce je rozdělena na dvě části. První teoretická část se zaměřuje na průběh výchovného procesu od prvopočátku lidské existence do dnešní doby. Dále popisuje jednotlivé vývojové fáze dítěte od prenatálního období do konce období předškolního a vliv nejhlavnějších faktorů podílejících se na výchově dítěte, tedy rodiny, mateřské školy i pedagogů. Závěr této části tvoří stručný přehled nejčastějších výchovných obtíží a možnosti jejich řešení z pohledů pedagogických pracovníků v mateřské škole. Druhá praktická část je zaměřena na průzkumové šetření mezi učitelkami mateřských škol ohledně výchovných obtíží dětí. Mimo jiné se věnuje také jejich pohledu na možnost větší intervence odborných pedagogických pracovníků působících v oblasti předškolní výchovy. Na základě dotazníkového průzkumu jsou poté vyhodnoceny předem zpracované hypotézy, tj. jejich verifikace či falzifikace. Výchovné problémy dětí byly, jsou a budou stále aktuálním tématem každé doby a každé společnosti. Včasné podchycení a řešení obtíží v oblasti chování dítěte může zcela jistě pozitivně ovlivnit jeho další budoucí vývoj. Je tedy důležité věnovat dětem při jejich výchově náležitou péči a pozornost, což je hlavním obsahem této bakalářské práce. |
cs |
dc.format |
77 s. (122 663 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
2480439 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Edukace
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
výchovné problémy
|
cs |
dc.subject |
edukační obtíže
|
cs |
dc.subject |
problémové dítě
|
cs |
dc.subject |
vývoj dítěte
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
pedagog
|
cs |
dc.subject |
řešení a eliminace výchovných obtíží
|
cs |
dc.subject |
Education
|
en |
dc.subject |
education problems
|
en |
dc.subject |
education difficulties
|
en |
dc.subject |
troubled child
|
en |
dc.subject |
child and its development
|
en |
dc.subject |
preschool age
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
educator
|
en |
dc.subject |
solution and elimination of development difficulties
|
en |
dc.title |
Problematika edukace dětí v mateřské škole |
cs |
dc.title.alternative |
Problems with Education of Children in Nursery Schools |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Mazánková, Libuše |
|
dc.date.accepted |
2013-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor Thesis focuses on children in preschooler age and their education, respective children in kindergartens. Nowadays, educators, parents and experts find out that there are more problems connected with behaviour of children in these years old. The main goal of this Bachelor Thesis is to try to find out some of solutions of these difficulties or at least find out the possibilities how these problems could be eliminated. The thesis is divided into two parts. The first, theoretical part focuses on process of education from prime beginning of human being to present. Next the thesis describes phases of development of children from prenatal period to the end of preschool age and influence of main factors of education of child, a family, kindergarten and also educators. The conclusion of this part is brief overview of the most common educational problems and possibilities of their solutions of views of educators at kindergartens. The second, practical part is focused on research of teachers of kindergartens and their reasons about difficulties of behavior of their pupils. Among other, this part is focused on the opinions of educators on the possibility of greater intervention of professional teachers working in pre-school education. There were performed questionnaires, evaluated predetermined hypotheses, which is their verification or falsification. The educational problems of children were, are and will be current topic every time and every society. Early detection and solving of difficulties of behavior of children can be a good influence for the future development of child. So it is very important to take proper attention and care, which is the main content of this Bachelor Thesis. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
28757
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-04-29 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
předškolní výchova
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
preschool education
|
en |