dc.contributor.advisor |
Palovčíková, Geraldina
|
|
dc.contributor.author |
Komžíková, Iva
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T23:59:20Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T23:59:20Z |
|
dc.date.issued |
2010-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21456
|
|
dc.description.abstract |
Diplomové práce je zaměřena na postoje k lásce a manželství z hlediska pohlaví a věku. Teoretická část objasňuje pojem postoj, kde popisuje jeho strukturu a souvislosti. Práce se rovněž věnuje generační proměně hodnotové orientace v životě jedince i společnosti a sleduje vývoj třech zkoumaných věkových kategorií (20-35 let, 36-50 let a 51 a více let). Stěžejní část teoretické části popisuje institut manželství a hodnotu lásky a poukazuje na jejich vývoj v čase. Výsledné ukazatele získané dotazníkovou metodou jsou v empirické části z aspektu pohlaví a věku analyzovány, vyhodnoceny a následně interpretovány. |
cs |
dc.format |
135 s. |
cs |
dc.format.extent |
2514013 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Postoje
|
cs |
dc.subject |
hodnoty
|
cs |
dc.subject |
demografie
|
cs |
dc.subject |
láska
|
cs |
dc.subject |
manželství
|
cs |
dc.subject |
Attitudes
|
en |
dc.subject |
values
|
en |
dc.subject |
demografy
|
en |
dc.subject |
love
|
en |
dc.subject |
marriage
|
en |
dc.title |
Postoje k lásce a manželství |
cs |
dc.title.alternative |
Attitudes to Love and Marriage |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jašková, Vendula |
|
dc.date.accepted |
2013-01-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The present thesis examines the attitudes of different age and gender groups towards love and marriage. The theoretical chapter aims to clarify firstly the term "attitude" analysing its structure and the context in which it is employed. Secondly, it scrutinizes the changes of value orientation in the life of individuals as well as societies and follows the development of the three examined age categories (20-35 years, 36-50 years and 50 - plus years). And finally, in its main part, it describes the institution of "love" and presents its development in time. The final indicators, acquired through a number of surveys, are then analysed, evaluated and subsequently interpreted from the perspective of gender and age in the following, empirical, chapter. |
en |
dc.description.department |
Katedra psychologie |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
25210
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2012-11-30 |
|