dc.contributor.advisor |
Balvín, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Zavřelová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-07T00:15:57Z |
|
dc.date.available |
2013-10-07T00:15:57Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/21481
|
|
dc.description.abstract |
Předložená diplomová práce se soustřeďuje na vzdělávání romských dětí, nikoliv však v celé své šíří. Stěžejní části jsou zde přípravné třídy základních škol. V teoretické části se zabývá romskou menšinou, kulturou a koncepcí romské integrace, sociálním vývojem a funkcí rodiny. Dále jsou v této práci charakterizována vývojová specifika mladšího školního věku. V poslední kapitole teoretické části se zaměřuje na systém vzdělávání v České republice, přípravné třídy a rámcové vzdělávací programy. V praktické části je představen kvantitativní průzkum, jehož cílem je nám poukázat na roli přípravné třídy ve vzdělávání romských dětí a to zjištěním názoru pedagogů na romské děti a jejich zařazení do vzdělávacího proudu. |
cs |
dc.format |
86 |
cs |
dc.format.extent |
2426487 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Romové
|
cs |
dc.subject |
romská rodina
|
cs |
dc.subject |
dítě
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
pedagogika
|
cs |
dc.subject |
přípravná třída
|
cs |
dc.subject |
sociokulturně znevýhodněné prostředí
|
cs |
dc.subject |
pedagogové
|
cs |
dc.subject |
Roma
|
en |
dc.subject |
the Roma family
|
en |
dc.subject |
child
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
pedagogy
|
en |
dc.subject |
class preparation
|
en |
dc.subject |
socially and culturally disadvantaged environment
|
en |
dc.subject |
educators
|
en |
dc.title |
Role přípravné třídy ve vzdělávání romských dětí |
cs |
dc.title.alternative |
The Role of Preparatory Class in the Education of Roma Children |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2013-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
The present thesis focuses on education of Roma children, but not in its entire width. In the education there is a crucial part of preparatory classes of primary schools. The theoretical part deals with description of the Roma minority, the Roma culture and concepts of its integration, social development and family functions. Further this work characterizes speci-fics early school ages. In the last chapter of the theoretical part the theses focuses on the education system in the Czech Republic, the preparatory classes and the framework educa-tional programs. The quantitative survey is introduced in the practical part, where the aim is to highlight the role of preparatory classes in the education of Roma children. It is done through opinion finding of teachers on Roma children and their inclusion to the education stream. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
32101
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-04-23 |
|
local.subject |
vzdělávání Romů
|
cs |
local.subject |
romské děti
|
cs |
local.subject |
přechod na základní školu
|
cs |
local.subject |
Romanies education
|
en |
local.subject |
Gipsy education
|
en |
local.subject |
Romani children
|
en |
local.subject |
school attendance
|
en |