dc.contributor.advisor |
Kubíčková, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Horká, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-07T22:43:48Z |
|
dc.date.available |
2013-10-07T22:43:48Z |
|
dc.date.issued |
2011-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/22129
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce je navrhnout model PR komunikace (PR plán) pro potřeby Občan-ského sdružení Madio. Práce je rozdělena na teoretickou, praktickou a projektovou část. Teoretická část diplomové práce popisuje vznik a vývoj neziskové sektoru, základní rozdě-lení neziskových organizací a oblasti působení neziskových organizací v České republice. Dále tato část obsahuje úvod do problematiky public relations, popisuje jednotlivé pro-středky a nástroje public relations a vymezuje a popisuje problematiku marketingového výzkumu. Praktická část je zaměřena na samotnou organizaci Občanské sdružení Madio. Tato část se věnuje představení organizace, popisuje její základní cíle a poslání, vize a plány do bu-doucna. Dále je v této části popsán uskutečněný marketingový výzkum v organizaci a na základě jeho výstupů je zpracován dosavadní způsob využití prostředků a nástrojů public relations v organizaci. Na základě výstupů z teoretické a praktické části je v projektové části navržen model PR komunikace (PR plán) pro aktuální potřeby organizace. |
cs |
dc.format |
93 s. |
cs |
dc.format.extent |
2830451 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Public relations
|
cs |
dc.subject |
neziskový sektor
|
cs |
dc.subject |
občanské sdružení
|
cs |
dc.subject |
veřejnost
|
cs |
dc.subject |
prostředky
|
cs |
dc.subject |
nástroje
|
cs |
dc.subject |
masmédia
|
cs |
dc.subject |
Public relations
|
en |
dc.subject |
non-profit sector
|
en |
dc.subject |
civic associations
|
en |
dc.subject |
public
|
en |
dc.subject |
resources
|
en |
dc.subject |
tools
|
en |
dc.subject |
mass media
|
en |
dc.title |
Public relations neziskových organizací |
cs |
dc.title.alternative |
Public Relations of Non-profit Organizations |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Juříková, Martina |
|
dc.date.accepted |
2012-10-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this thesis is to propose a model of PR communication (PR plan) for the needs of the Madio Civil association. The work is divided into theoretical, practical and project part. The theoretical part of the thesis describes the formation and development of non-profit sector, basic apportionment of non-profit organizations and areas of operation of non-profit organizations in the Czech Republic. This section also contains an introduction to the pro-blems of public relations, describes the individual means and tools of public relations and defines and describes the problems of marketing research. The practical part is focused specificaly on the Madio Civil association. This section describes establishment of an organization, describes its basic goals and mission, vision and future plans. This section also describes the marketing research organization, and on the basis of its output it's being processed by using way of using existing resources and tools of public relations in the organization. In the project part is designed model of PR Communications (PR plan) for the current needs of the organization, based on the results of a theoretical and practical part. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Řízení netržních a sociálních služeb |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Non-Profit and Social Services Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Hospodářská politika a správa |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economic Policy and Administration |
en |
dc.identifier.stag |
24142
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2012-09-17 |
|