Numerická analýza dílu pro železniční soupravu

DSpace Repository

Language: English čeština 

Numerická analýza dílu pro železniční soupravu

Show simple item record

dc.contributor.advisor Javořík, Jakub
dc.contributor.author Havrlant, Oldřich
dc.date.accessioned 2013-10-09T10:34:06Z
dc.date.available 2013-10-09T10:34:06Z
dc.date.issued 2012-02-13
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/23092
dc.description.abstract Cílem této bakalářské práce je simulovat a předpovědět chovní čelního modulu tramvaje při zatížení. Teoretická část rozebírá princip oboru pružnosti a pevnosti, který se zabývá výpočtem a zkoumáním průběhu napětí a deformace těles a je užit pro stanovení hodnot pro FEM analýzu. Dále je zde stručně rozebrán princip metody FEM, neboli metody konečných prvků, rozdělení kompozitníc materiálů a jejich chování. V praktické části je stanoven FEM model a je zde vyhodnoceno působení sil a zdali odpovídá bezpečnostním požadavkům. cs
dc.format 56 s cs
dc.format.extent 2809201 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Hookeův zákon cs
dc.subject matematický model cs
dc.subject výpočet napětí a deformace cs
dc.subject tahová křivka cs
dc.subject FEM cs
dc.subject kompozitní materiál cs
dc.subject Hooke's law en
dc.subject mathematical model en
dc.subject computation of stress and strain en
dc.subject stress-strain curve en
dc.subject FEM en
dc.subject composite material en
dc.title Numerická analýza dílu pro železniční soupravu cs
dc.title.alternative Numerical Analysis of a Component of a Train Unit en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Rokyta, Luboš
dc.date.accepted 2012-06-12
dc.description.abstract-translated The aim of this thesis is to simulate and predict behavior of frontal tram unit during applied load. The theoretical part deals with field of Strength of Materil, its principles study processes of stress and strain within solids, which are then used in establishing of values for FEM analysis. Thesis also briefly describes its principles and composite materials. The practical part deals with FEM model and results of effect of the simulated loading and if it's able to endure this loading for safety precautions. en
dc.description.department Ústav výrobního inženýrství cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/146 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Technologická zařízení cs
dc.thesis.degree-discipline Technological Equipment en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta technologická cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Technology en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Procesní inženýrství cs
dc.thesis.degree-program Process Engineering en
dc.identifier.stag 25566
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2012-05-28


Files in this item

Files Size Format View
havrlant_2012_bp.pdf 2.679Mb PDF View/Open
havrlant_2012_vp.pdf 156.6Kb PDF View/Open
havrlant_2012_op.pdf 174.4Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account