dc.contributor.advisor |
Juříková, Martina
|
|
dc.contributor.author |
Spisarová, Jolana
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-10T21:36:57Z |
|
dc.date.available |
2013-10-10T21:36:57Z |
|
dc.date.issued |
2012-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23774
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této diplomové práce je vytvoření marketingového plánu doplňkových vzdělávacích programů pro Střední školu oděvní a služeb Vizovice v návaznosti na realizovaný průzkum zájmu mezi profesionálními kadeřnicemi a kosmetičkami Zlínského kraje a žáky školy posledních ročníků obou oborů. V teoretické části se zabývám problematikou sektoru služeb, do kterého patří i školství, vztahem služeb a marketingu a podstatou marketingu. Následuje vysvětlení významu marketingu ve školství a pojmů marketingový výzkum a marketingový plán. V praktické části seznamuji se Střední školou oděvní a služeb Vizovice, popisuji její historii i současnost a analyzuji ekonomickou situaci školy se zaměřením na doplňkovou činnost. Poté realizuji primární výzkum zájmu o doplňkové vzdělávací programy, provádím jeho vyhodnocení a zjištěných výsledků využívám k sestavení marketingového plánu. V poslední části je projekt marketingového plánu doplňkových vzdělávacích programů pro oba uvedené obory. |
cs |
dc.format |
108 s. (144 319 znaků), 37 s. |
cs |
dc.format.extent |
7691027 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Služby
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
doplňková činnost
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
marketingový plán
|
cs |
dc.subject |
Services
|
en |
dc.subject |
Marketing
|
en |
dc.subject |
School
|
en |
dc.subject |
Supplementary educational programmes
|
en |
dc.subject |
Marketing research
|
en |
dc.subject |
Marketing strategy
|
en |
dc.title |
Marketingový plán doplňkových vzdělávacích programů Střední školy oděvní a služeb Vizovice |
cs |
dc.title.alternative |
Marketing Strategy for Supplementary Educational Programmes of the Secondary Technical School of Clothing and Services in Vizovice |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gregarová, Magda |
|
dc.date.accepted |
2013-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The goal of the thesis is to formulate the marketing strategy for supplementary educational programmes of the Upper Secondary Technical School of Clothing and Services Vizovice according to the implemented exploration of interest among professional hairstylists and beauticians working in Zlín region and also among pupils of the school from final grades of both branches - hairstylists and beauticians. The theoretical part of the thesis deals with some problems of the area of services, including education, the relationship between services and marketing, and finally, the principle of marketing. It is followed by the explanation of importance of marketing in education, defi-nitions of the marketing exploration and marketing strategy. The basic facts about the Up-per Secondary Technical School of Clothing and Services Vizovice, its history and the contemporary situation are presented in the practical part. Also the economic situation concentrating on supplementary activities is analysed. Then the primary research of interest about supplementary educational programmes is implemented and the assessment of research is provided. Finally, the marketing strategy is formulated according to the results of the research. The final part of the thesis is concentrated on the project of the marketing strategy for supplementary educational programmes for hairstylists and beauticians. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Řízení netržních a sociálních služeb |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Non-Profit and Social Services Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Hospodářská politika a správa |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economic Policy and Administration |
en |
dc.identifier.stag |
32420
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-04-16 |
|