Historický vývoj značky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kotyzová, Pavla
|
|
dc.contributor.author |
Tišer, Miroslav
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-10T23:42:20Z |
|
dc.date.available |
2013-10-10T23:42:20Z |
|
dc.date.issued |
2012-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23899
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se ve své teoretické části zabývá historickým vývojem obchodních značek společně s jejich vývojem grafickým. Ukazuje, jak historický vývoj přinutil obchodní společnosti vytvořit vlastní obchodní značky k ochraně před konkurencí. Zároveň tím získaly i nástroj k odlišení od konkurence. Popisuje se zde i postup budování značky a její hodnoty. V praktické části je popsán vývoj značek Apple a Microsoft od jejich založení po současnost. Jsou popsány významné milníky ve vývoji obou společností. Součástí je určení positioningu. Marketingový výzkum ukazuje vztah zákazníků značek k nim, následující SWOT analýza ukazuje možný vývoj do budoucna ? na základě externích zdrojů i vlastního marketingového výzkumu. |
cs |
dc.format |
65 s (87 088 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
1289743 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Apple
|
cs |
dc.subject |
Microsoft
|
cs |
dc.subject |
positioning
|
cs |
dc.subject |
historie
|
cs |
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
brand
|
cs |
dc.subject |
vztah zákazníků
|
cs |
dc.subject |
hodnota značky
|
cs |
dc.subject |
budování značky
|
cs |
dc.subject |
Apple
|
en |
dc.subject |
Microsoft
|
en |
dc.subject |
Positioning
|
en |
dc.subject |
History
|
en |
dc.subject |
Brand
|
en |
dc.subject |
Customer Relationship
|
en |
dc.subject |
Brand Equity
|
en |
dc.subject |
Brandbuilding
|
en |
dc.title |
Historický vývoj značky |
cs |
dc.title.alternative |
Historical Development of Brands |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kocourek, Josef |
|
dc.date.accepted |
2013-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor Thesis in Its Theoretical Part Explains the Aspects of Historical Development of Trading Brands, along with the Development of Their Graphic Design. It Shows How the Historical Development of the Society and Industry Forced the Trading Companies to Create Their Own Brands to Protect Themselves Against the Competition. Along with This, They Have Obtained the Tool to Differentiate Themselves from the Competiting Brands Around. The Theoretical Part Also Explains the Building of Brands and Their Equity. In the Practical Part, There Is a Description of Development of Apple and Microsoft Companies from Their Beginning to Present. There Are Mentioned All Significant Milestones in Their Development. The Part of the Thesis Is Dedicated to Positioning of Both Brands. Marketing Research Shows the Relationship of the Customers Towards the Companies, the Following SWOT Analysis Demonstrates the Possible Development in Future ? Based on External Information Sources, as Well as on The Own Research Project. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
32397
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2013-04-24 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account