Narrative
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Štraneková, Mária
|
|
dc.contributor.author |
Mašlaňová, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-13T03:43:14Z |
|
dc.date.available |
2013-10-13T03:43:14Z |
|
dc.date.issued |
2012-12-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/24891
|
|
dc.description.abstract |
Oděv je skrytým světem osobních zážitků, emocí i příběhů. Úvodní kapitola teoretické části pojednává o problematice fast a slow fashion, která objasňuje rychlou módu i současný trend zpomalování módy a převládající tendenci se navracet k věcem, které jsou nadčasové a kvalitní i těm, které mají historii a přidanou hodnotu v podobě emocí. V další části se tak zabývám výzkumem vztahu člověka ke svému oděvu a oděvem obecně jako paměťovým médiem. Tato část je podpořena příkladem umělců- vypravěčů, kteří ve svých pracích využívají emocionální složku oděvu. Praktická část je o konkrétním příběhu mých prarodičů, který se váže k jejich životu a je propojen s oděvem. Celý příběh ilustruji pomocí závěrečné kolekce. |
cs |
dc.format |
67 s. |
cs |
dc.format.extent |
6080214 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
fast fashion
|
cs |
dc.subject |
slow fashion
|
cs |
dc.subject |
příběh
|
cs |
dc.subject |
oděv
|
cs |
dc.subject |
emoce
|
cs |
dc.subject |
vztah
|
cs |
dc.subject |
fast fashion
|
en |
dc.subject |
slow fashion
|
en |
dc.subject |
story
|
en |
dc.subject |
clothes
|
en |
dc.subject |
emotion
|
en |
dc.subject |
relationship
|
en |
dc.title |
Narrative |
cs |
dc.title.alternative |
Narrative |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Cichá, Anna |
|
dc.date.accepted |
2013-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
Clothing is a concealed world of personal experiences, emotions and untold stories. The introductory chapter of the theoretical part discusses problems of fast and slow fashion. It also explains fast fashion and current trends of slowing down fashion and prevailing ten-dency of returning to the motives that are timeless and also those with a strong history and a value added in the form of emotions. Therefore, the next part focuses on analysis of one's relationship with their clothing and clothing as a memory medium. This part is supported by examples of narrative artists, who use an emotional component of clothing in their work. Practical part focuses on the story of my grandparents, which closely interlinks their life and clothing. The complete story is illustrated by the final clothing collection. |
en |
dc.description.department |
Ústav designu oděvu a obuvi |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/184
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia a design - Design oděvu |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design - Fashion Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
29251
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2013-05-17 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account