Title: | Tomas Bata as a Pioneer and Innovator of Promotion; Tomáš Baťa jako průkopník a inovátor propagace |
Author: | Hladká, Magdaléna |
Abstract: |
Práce se zabývá inovátorským postojem Tomáše Bati zejména k oblasti propagace a reklamy v období let 1908 - 1932. Sleduje vývoj a nadčasovost jednotlivých součástí propagace Baťo-vých závodů a definuje projevení těchto činností na hospodářském výsledku firmy. Informace pro práci byly získány badatelskou metodikou, výzkumem od stolu a zpracovány pro-střednictvím srovnávací kriteriální analýzy. Výsledek práce má ukázat, nakolik se Tomáš Baťa svým dílem přiblížil současným trendům a čím se podílel na vývoji propagace v naší zemi. This work deals with Tomas Bata's innovative attitude especially in the area of promotion and advertising during the period 1908 - 1932. It follows the development and timelessness of each part of the Bata factories promotion and it defines the impact of these activities on the economic results of the company. The information for the study was obtained through the research method and desk research and it was processed through the comparative analysis. The aim of the work is to show how Tomas Bata's work approached current trends and what he used for the development of promotion in our country. |
URI: | http://hdl.handle.net/10563/27343 |
Date: | 2013 |
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |