Reklama na hranici etiky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Eliška, Jiří
|
|
dc.contributor.author |
Karešová, Eliška
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:54:18Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:54:18Z |
|
dc.date.issued |
2013-11-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/27862
|
|
dc.description.abstract |
Hlavním cílem této bakalářské práce je seznámit čtenáře s problematikou neetické reklamy za pomoci aplikace teoretických poznatků z multidimenzionálních sfér práva, morálky a etiky v případové studii reklam úzce hraničících s povolenými limity těchto sfér. V metodologické části je teoreticky charakterizováno působení morálky, etiky a hlavních právních i samoregulativních prvků ve vztahu k reklamě jako komunikačnímu prostředku. Pozitivní i negativní aspekty těchto vlivů jsou následně předvedeny na vybraných proběhlých reklamních kampaních. V praktické části pracuji s vlastními vjemy fenoménů hraničících s etikou; mé osobní myšlenky a pocity jsou znázorněny ve volných plakátech a prostorových objektech. |
|
dc.format |
77 s. (95 490 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
grafický design
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
morálka
|
cs |
dc.subject |
etika
|
cs |
dc.subject |
regulace
|
cs |
dc.subject |
samoregulace
|
cs |
dc.subject |
erotika
|
cs |
dc.subject |
nahota
|
cs |
dc.subject |
sex
|
cs |
dc.subject |
násilí
|
cs |
dc.subject |
smrt
|
cs |
dc.subject |
vulgarismus
|
cs |
dc.subject |
graphic design
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
morals
|
en |
dc.subject |
ethics
|
en |
dc.subject |
regulation
|
en |
dc.subject |
self-regulation
|
en |
dc.subject |
eroticism
|
en |
dc.subject |
nudity
|
en |
dc.subject |
sex
|
en |
dc.subject |
violence
|
en |
dc.subject |
death
|
en |
dc.subject |
vulgarism
|
en |
dc.title |
Reklama na hranici etiky |
|
dc.title.alternative |
Advertising on the Brink of Ethics |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Houf, Václav |
|
dc.date.accepted |
2014-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of the thesis is to introduce the reader to the issue of unethical advertising with the aid of application of theoretical findings of multidimensional fields of law, moral philosophy and ethics in a case study of advertising campaigns bordering on the permitted limits of these fields. In the methodological part, influences of morals, ethics and of both legal and self-regulatory elements are described in connection with advertising as a means of communication. The positive and the negative aspects of these influences are subsequently demonstrated on the examples of selected past advertising campaigns. In the practical part, I operate with my own perception of the phenomena bordering on ethics; my own feelings and thoughts are projected into the series of posters and three-dimensional objects. |
|
dc.description.department |
Ústav reklamní fotografie a grafiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Multimédia a design - Grafický design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design - Graphic Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
33261
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2014-05-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account