dc.contributor.advisor |
Plšková, Alena
|
|
dc.contributor.author |
Kaplanová, Jarmila
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:54:35Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:54:35Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/27901
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce Vandalismus jako patologický problém české společnosti se zabývá vandalismem jako sociálně patologickým jevem, a to ve vztahu k člověku a k současným problémům české společnosti. Práce v teoretické části charakterizuje pojem vandalismus, jeho projevy, biologické a sociokulturní příčiny. Vymezuje klíčové problémy současné české společnosti, se zřetelem na jedince, rodinné, školní a volnočasové prostředí a dává je do vztahu s vandalismem. Zabývá se ekologickou výchovou v prevenci vandalství. Pojednává o prevenci v rámci rodiny, školy, volnočasových aktivit, odborného poradenství, sociální práce. Navrhuje optimální řešení prostřednictvím resocializační pedagogiky, utváření zdravého životního stylu, komunitního přístupu, práce, arteterapie, psychoterapie a sociální pedagogiky. V praktické části se práce zabývá výzkumem vztahu, postoji a názory dětí a mládeže a dospělé populace k vandalismu. |
|
dc.format |
143 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Vandalismus
|
cs |
dc.subject |
sociální patologie
|
cs |
dc.subject |
sociálně patologické jevy
|
cs |
dc.subject |
člověk
|
cs |
dc.subject |
společnost
|
cs |
dc.subject |
agresivita
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
volnočasové aktivity
|
cs |
dc.subject |
graffiti
|
cs |
dc.subject |
sprejerství
|
cs |
dc.subject |
ekologická výchova
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
pedagogicko-psychologické poradenství
|
cs |
dc.subject |
psychoterapie
|
cs |
dc.subject |
resocializační pedagogika
|
cs |
dc.subject |
sociální práce
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
sociální exkluze
|
cs |
dc.subject |
narcismus
|
cs |
dc.subject |
výzkum
|
cs |
dc.subject |
děti a mládež
|
cs |
dc.subject |
dospělá populace
|
cs |
dc.subject |
práce
|
cs |
dc.subject |
zdravý životní styl
|
cs |
dc.subject |
Vandalism
|
en |
dc.subject |
social pathology
|
en |
dc.subject |
socially pathological phenomena
|
en |
dc.subject |
humans
|
en |
dc.subject |
society
|
en |
dc.subject |
aggressivity
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
leisure time activities
|
en |
dc.subject |
graffiti
|
en |
dc.subject |
graffiti spraying
|
en |
dc.subject |
environmental education
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.subject |
educational and psychological counselling
|
en |
dc.subject |
psychotherapy
|
en |
dc.subject |
re-socialization pedagogy
|
en |
dc.subject |
social work
|
en |
dc.subject |
social pedagogy
|
en |
dc.subject |
social inclusion
|
en |
dc.subject |
narcism
|
en |
dc.subject |
survey
|
en |
dc.subject |
children and youth
|
en |
dc.subject |
adult population
|
en |
dc.subject |
work
|
en |
dc.subject |
healthy lifestyle
|
en |
dc.title |
Vandalismus jako patologický problém české společnosti |
|
dc.title.alternative |
Vandalism as a Pathological Problem of Czech Society |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Nedoma, Ivan |
|
dc.date.accepted |
2014-05-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis Vandalism as a Pathological Problem of the Czech Society deals with vandalism as a socially pathological phenomenon related to humans and to current problems of the Czech society. In its theoretical part the thesis specifies the term 'vandalism', as well as its symptoms and biological and socio-cultural causes. The thesis defines key problems of the contemporary Czech society with regards to individuals and to family, school and leisure time environments and relates them to vandalism. It discusses the role of environmental education in vandalism prevention. The thesis further deals with family, school and leisure time prevention, counselling and social work. It suggests optimum solutions making use of re-socialization pedagogy, healthy lifestyle development, community approach, work, art therapy, psychotherapy and social pedagogy. The practical part of the thesis is devoted to a survey of attitudes and opinions of children, youth and adults in relation to vandalism. |
|
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
33312
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-03-26 |
|