Vliv dramatické výchovy na sociální klima školní třídy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Ernest, Barbara
|
|
dc.contributor.author |
Matochová, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-14T16:15:35Z |
|
dc.date.available |
2010-07-14T16:15:35Z |
|
dc.date.issued |
2007-05-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/2804
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá souvislostmi mezi zařazením dramatické výchovy do výuky a změnou sociálního klimatu třídy. Práce má dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části práce charakterizuje předmět dramatické výchovy a její cíle. Stručně představuje historii dramatické výchovy a dále se věnuje jejím současným formám. Závěr první kapitoly charakterizuje účastníky a obsah lekce dramatické výchovy. Druhá kapitola se věnuje sociálnímu klimatu třídy. Důraz je kladen především na faktory, které sociální klima determinují (práce se zabývá učiteli a žáky, jako tvůrci klimatu třídy) a možnosti zkoumání sociálního klimatu třídy. Cílem výzkumné části je ověřit stanovenými metodami, zda může zařazení dramatické výchovy do výuky pozitivně ovlivňovat kvalitu sociálního klimatu školní třídy. |
cs |
dc.format |
60 s. , 3 s. příloh. |
cs |
dc.format.extent |
1193306 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
dramatická výchova
|
cs |
dc.subject |
sociální klima školní třídy
|
cs |
dc.subject |
diagnostika klimatu
|
cs |
dc.subject |
developmental drama
|
en |
dc.subject |
social climate of school class
|
en |
dc.subject |
actors of climate
|
en |
dc.title |
Vliv dramatické výchovy na sociální klima školní třídy |
cs |
dc.title.alternative |
The influence of the drama in education on the clasroom social climate |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Masariková, Anna |
|
dc.date.accepted |
2007-06-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor diploma thesis is inquiring into the effects of enlistment of the drama in education drama into the curriculum and the change of the classroom social climate. This study consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part attempts to describe the subject of the drama in education and its objectives. It briefly introduces the history of drama in education and discusses its present forms. The final part of the first chapter characterizes participants and the content of the drama in education lesson. The second chapter focuses on the classroom social climate. The emphasis is placed particularly on factors determining the social climate (teachers and students as producers of the classroom social climate) and ways of examination of the classroom social climate. The aim of the research part is to verify by pre-defined methods if there is a relation between the use of drama in education and the duality of the classroom social climate. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
6860
|
|
dc.date.assigned |
2007-02-23 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
klima třídy
|
cs |
local.subject |
classroom climate
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account