Vliv rodinného prostředí na vývoj osobnosti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Laca, Slavomír
|
|
dc.contributor.author |
Bičová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:55:48Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:55:48Z |
|
dc.date.issued |
2013-11-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28082
|
|
dc.description.abstract |
V jednotlivých kapitolách mé bakalářské práce podrobně popisuji důležitost stabilního rodinného prostředí pro duševní a tělesný vývoj jedince. Snažila jsem se o popis výchovných vlivů a zaměřila jsem se na vybrané podmínky, ve kterých děti vyrůstají a které je ovlivňují. Dále se zmiňuji o sociálně patologických jevech působících ve výchově i v rodině, které negativně ovlivňují vývoj osobnosti. |
|
dc.format |
59 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Rodina
|
cs |
dc.subject |
historie rodiny
|
cs |
dc.subject |
pojetí rodiny
|
cs |
dc.subject |
funkce rodiny
|
cs |
dc.subject |
sociální patologie rodiny
|
cs |
dc.subject |
prostředí a výchova
|
cs |
dc.subject |
školní prostředí
|
cs |
dc.subject |
mimoškolní prostředí
|
cs |
dc.subject |
negativní vlivy ve výchově
|
cs |
dc.subject |
Family
|
en |
dc.subject |
family history
|
en |
dc.subject |
the concept of family
|
en |
dc.subject |
family function
|
en |
dc.subject |
social pathology family
|
en |
dc.subject |
environment and education
|
en |
dc.subject |
the school environment
|
en |
dc.subject |
after-school environment
|
en |
dc.subject |
negative influences in education
|
en |
dc.title |
Vliv rodinného prostředí na vývoj osobnosti |
|
dc.title.alternative |
Influence of Family Environment on Personality Development |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Včelařová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2014-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
In the chapters of my thesis I describe in detail the importance of a stable family environment for mental and physical development of the individual. I tried to describe the educational influences and I focused on selected conditions in which children grow and influence them. Then I mention socially pathological phenomena involved in education and in the family, which negatively affect the development of personality. |
|
dc.description.department |
Katedra pedagogiky a psychologie |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
33525
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2014-03-28 |
|
local.subject |
rodinné prostředí
|
cs |
local.subject |
rozvoj osobnosti
|
cs |
local.subject |
family environment
|
en |
local.subject |
personality development
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account