Kyberšikana mezi dospívajícími na základních školách a víceletých gymnáziích

DSpace Repository

Language: English čeština 

Kyberšikana mezi dospívajícími na základních školách a víceletých gymnáziích

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chráska, Miroslav
dc.contributor.author Vymazalová, Alena
dc.date.accessioned 2015-03-08T20:56:54Z
dc.date.available 2015-03-08T20:56:54Z
dc.date.issued 2014-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/28274
dc.description.abstract Cílem této diplomové práce je zjistit osobní zkušenost s kyberšikanou žáků ve vybraných devátých třídách základních škol a víceletých gymnázií, jejich uvědomění si nebezpečí. Odvrácenou stránkou internetu je jeho zneužití pro šikanu. Internet i mobilní telefon je běžnou součástí života a žáci často netuší, jaké nebezpečí jim hrozí. Kyberšikana je aktuální problém, který nelze přehlížet. V teoretické části je vysvětlen rozdíl mezi šikanou a kyberšikanou. Dále jsou podrobně rozebrány role agresora a oběti. Praktická část je pojata formou kvantitativního výzkumu. Dotazníky byly distribuovány do několika základních škol a víceletých gymnázií ve Zlínském kraji. Jejich cílem bylo především zmapovat situaci o kyberšikaně. Zároveň ale sloužily k tomu, aby informovaly žáky o nebezpečí s tím spojeným.
dc.format 86 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Šikana cs
dc.subject kyberšikana cs
dc.subject informační technologie cs
dc.subject agresor cs
dc.subject oběť cs
dc.subject internet cs
dc.subject prevence cs
dc.subject Bullying en
dc.subject cyberbullying en
dc.subject information technology en
dc.subject aggressor en
dc.subject victim en
dc.subject internet en
dc.subject prevention en
dc.title Kyberšikana mezi dospívajícími na základních školách a víceletých gymnáziích
dc.title.alternative Cyberbullying among Adolescents at Primary Schools and Grammar Schools
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Krausová, Jana
dc.date.accepted 2014-05-29
dc.description.abstract-translated The aim of this dissertation is to find out pupil´s personal experience with cyberbullying, in some selected nineth classes of primary schools and grammar schools, and their awareness of danger. The dark side of the internet is its abuse for cyberbullying. As well as the internet, the mobile phone is normal part of life and pupils often aren´t aware of the danger, in which they are. Cyberbullying is actual problem, which can´t be ingnored. In teoretical part of thesis is explained the difference between bullying and cyberbullying. There is also analysed role of aggressor and victim. The practicle part is based on quantitative research. Questionnaires were distributed to several primary schools and grammar schools in Zlin region. The main purpose was charting situation of cyberbullying, but at the same time they served to inform pupils about danger associated with it.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 33823
utb.result.grade E
dc.date.submitted 2014-04-16
local.subject děti staršího školního věku cs
local.subject agresoři šikany cs
local.subject oběti šikany cs
local.subject teen-agers en
local.subject aggressors in bullying en
local.subject victims of bullying en


Files in this item

Files Size Format View
vymazalová_2014_dp.pdf 1.884Mb PDF View/Open
vymazalová_2014_vp.doc 59Kb Microsoft Word View/Open
vymazalová_2014_op.doc 55.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account