dc.contributor.advisor |
Zgarbová, Petra
|
|
dc.contributor.author |
Kramárová, Blanka
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:57:44Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:57:44Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28403
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce pojednává o syndromu vyhoření u pracovníků pomáhajících profesí. Teoretická část se zabývá obecnými informacemi získanými studiem odborné literatury o tom, co je syndrom vyhoření, dále jeho definicemi, příčinami, příznaky, fázemi a stresovými faktory. Popisuje profese sociálních pracovníků, pracovníků v sociálních službách a pedagogů ve školství. Závěr teoretické části je věnován prevenci syndromu vyhoření. Praktická část je tvořena standardizovaným dotazníkovým šetřením, jehož cílem je zmapovat míru syndromu vyhoření u pedagogů základních škol a u pracovníků v sociálních službách a zjistit, rozdíl v míře popsaného syndromu u uvedených skupin. V závěru diplomové práce jsou shrnuty výsledky výzkumu a popsána doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
78 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
syndrom vyhoření
|
cs |
dc.subject |
sociální pracovník
|
cs |
dc.subject |
pracovník v sociálních službách
|
cs |
dc.subject |
pedagog
|
cs |
dc.subject |
klient
|
cs |
dc.subject |
stres
|
cs |
dc.subject |
stresor
|
cs |
dc.subject |
prevence syndromu vyhoření
|
cs |
dc.subject |
sociální opora
|
cs |
dc.subject |
supervize
|
cs |
dc.subject |
burnout syndrome
|
en |
dc.subject |
social worker
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
client
|
en |
dc.subject |
stress
|
en |
dc.subject |
stressors
|
en |
dc.subject |
burnout prevention
|
en |
dc.subject |
social support
|
en |
dc.subject |
supervision
|
en |
dc.title |
Syndrom vyhoření u pracovníků pomáhajících profesí |
|
dc.title.alternative |
The Burnout Syndrome in Workers of Helping Professions |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2014-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis discusses the burnout of assisting staff. The theoretical part deals with general information obtained by studying the literature on what is burnout, then its definition, causes, symptoms, stages and stress factors. Describes position of social workers, social service workers and teachers in schools. Conclusion of the theoretical part is devoted to the prevention of burnout. The practical part consists of a standardized questionnaire, which aim's to map the level of burnout among primary school teachers and workers in social services and see the difference in the extent in these groups. In conclusion, the thesis summarizes the research results and describes the recommendations for practice. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34013
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2014-04-18 |
|
local.subject |
sociální pracovníci
|
cs |
local.subject |
pomáhající profese
|
cs |
local.subject |
social workers
|
en |
local.subject |
helping professions
|
en |