Míra regulace v komunikaci pedagoga s dítětem předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Talášková, Pavla
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:58:29Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:58:29Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28531
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je věnována komunikaci pedagoga s dítětem předškolního věku. Teoretická část je zaměřena na vztah pedagoga a dítěte, jejich vzájemné ovlivňování a způsoby komunikace mezi nimi. Poodkrývá také osobnost pedagoga a dítěte předškolního věku. Na teoretický základ navazuje praktická část, jejímž cílem je odhalení míry regulace v komunikaci pedagoga mateřské školy při vzniklé problémové situaci s dítětem předškolního věku. |
|
dc.format |
97 s. (148 073 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
osobnost pedagoga
|
cs |
dc.subject |
výchovné styly
|
cs |
dc.subject |
dítě předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
podpora autonomie dítěte
|
cs |
dc.subject |
typy regulace
|
cs |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
personality of a teacher
|
en |
dc.subject |
educational styles
|
en |
dc.subject |
child of preschool age
|
en |
dc.subject |
support of child autonomy
|
en |
dc.subject |
types of regulation
|
en |
dc.title |
Míra regulace v komunikaci pedagoga s dítětem předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Degree of regulation in communication between a teacher and a child of preschool age |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jakešová, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2014-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with communication of a teacher and a child of the preschool age. The theoretical part is focused on a relationship between the teacher and the child, their mutual influence and different kind of communication between them. It also uncovers the personality of a teacher and a child of preschool age. The practical part follows after the theoretical one. It´s aim is to reveal tha regulation rate in communication of a kindergarden teacher during a risen problem situation with a child of the preschool age. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34184
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-04-18 |
|
local.subject |
pedagogická komunikace
|
cs |
local.subject |
předškolní pedagogika
|
cs |
local.subject |
autonomie jednotlivce
|
cs |
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
communication in learning and scholarship
|
en |
local.subject |
preschool education
|
en |
local.subject |
individual autonomy
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account