Integrace adolescentů s tělesným postižením do třídního kolektivu na střední škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šalenová, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Garguláková, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:02:57Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:02:57Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28832
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou integrace jedinců ve vývojovém období adolescence do třídního kolektivu na střední škole. Teoretická část vymezuje základní terminologie tělesného postižení, zvláště pak se soustřeďuje na popis vývoje osobnosti s postižením vrozeným a seznamuje s dětskou mozkovou obrnou, jako nejčastější formou tohoto typu postižení. Zabývá se i zařazením osob s tělesným postižením do společnosti v průběhu historie a dnes. Podává také přehled specifik adolescentního období, přičemž se zaměřuje především na somatickou složku osobnosti a na problematiku socializace dospívajících jedinců, zvláště pak do prostředí vrstevnické skupiny. Objasňuje teoretické přístupy k sociálnímu klimatu školy, třídy i ke školské integraci jedinců s postižením. Praktická část je pojata kvalitativní formou a vychází z polostrukturovaných rozhovorů s pěti respondenty s těžkým tělesným postižením, integrovaných na běžných středních školách. Cílem výzkumu je zjistit názor adolescentů s tělesným postižením na začlenění do třídního kolektivu na střední škole. |
|
dc.format |
78 s. (134 051) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
tělesné postižení
|
cs |
dc.subject |
vrozené postižení
|
cs |
dc.subject |
adolescent
|
cs |
dc.subject |
třídní kolektiv
|
cs |
dc.subject |
vrstevnická skupina
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
physical handicap
|
en |
dc.subject |
inborn handicap
|
en |
dc.subject |
adolescent
|
en |
dc.subject |
class team
|
en |
dc.subject |
peergroup
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.title |
Integrace adolescentů s tělesným postižením do třídního kolektivu na střední škole |
|
dc.title.alternative |
Integration of Adolescents with Physical Disabilities in Secondary School Classes |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Andrysová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2014-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Bachelor thesis deals with the issues of individual integration into a class team at the secondary school in a developmental period of adolescence. The theoretical part specifies basic terminology for physical disability; particularly it focuses on the personality development description of an inborn handicap and familiarizes with the children cerebral palsy as the most common form of this type of handicap. Furthermore, the thesis is concerned with the placement of people with physical disability into a society in the course of history and nowadays. It also provides the overview of adolescence period specifics and directs at the Physical personality segment together with the issues of adult socialization especially into a setting of same-age person. Moreover, the thesis clarifies the theoretical approaches to a social school climate, class climate as well as school integration of handicap people. The practical part contains semi-structured interviews with five serious physical disability respondents who are integrated at an ordinary secondary school. The object of the research is to find the adolescence physical disability opinions of class integration at the secondary school. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34568
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2014-04-30 |
|
local.subject |
inkluze sociální
|
cs |
local.subject |
středoškolští studenti
|
cs |
local.subject |
tělesně postižené děti
|
cs |
local.subject |
social inclusion
|
en |
local.subject |
secondary school students
|
en |
local.subject |
children with physical disabilities
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account