dc.contributor.advisor |
Včelařová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Holíková, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:03:01Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:03:01Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28840
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá specifiky vzdělávání integrovaných tělesně postižených žáků na 1. stupni základních škol ve zlínském kraji z pohledu jejich třídních učitelů. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část práce se věnuje pojmům ze stěžejních vývojových oblastí žáků mladšího školního věku s tělesným postižením a z oblasti integrace tělesně postižených dětí na základních školách. Vysvětluje pojmy jako tělesné postižení, dětská mozková obrna, progresivní svalová dystrofie, vliv tělesného postižení na rodinu dítěte, na jeho osobu a vztahy, školní integrace, dále také specifiku výchovně - vzdělávacího procesu tělesně postižených žáků v běžných základních školách, roli pedagoga a roli asistenta pedagoga. Také bakalářská práce zmiňuje využití kompenzačních pomůcek při jejich vzdělávání. Praktická část práce se zabývá výzkumem, který je zaměřen na specifika vzdělávání integrovaných žáků s tělesným postižením. |
|
dc.format |
75 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
školní integrace
|
cs |
dc.subject |
tělesné postižení
|
cs |
dc.subject |
pedagog
|
cs |
dc.subject |
somatopedie
|
cs |
dc.subject |
dětská mozková obrna
|
cs |
dc.subject |
progresivní svalová dystrofie
|
cs |
dc.subject |
school integration
|
en |
dc.subject |
physical disability
|
en |
dc.subject |
educator
|
en |
dc.subject |
somatopaedia
|
en |
dc.subject |
cerebral palsy
|
en |
dc.subject |
progressive muscular dystrophy
|
en |
dc.title |
Specifika vzdělávání integrovaných žáků s tělesným postižením na 1. stupni ZŠ z pohledu učitelů |
|
dc.title.alternative |
The Specifics of Integrated Education of Lower Primary School Pupils with Physical Disabilities from the Perspective of Teachers |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Andrysová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2014-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor's thesis deals with the specifics of integrated education of primary school pupils agend 6 - 11 with physical disabilities in the Zlin region from the perspective of their class teachers. The work is divided into two parts. The theoretical part deals with the concepts of the key development areas of school children with physical disabilities and the integration of disabled children in primary schools. It explains concepts such as physical disability, cerebral palsy, progressive muscular dystrophy, the effect of physical disability on the child's family, on his person and relations, school integration, as well as the specifics of integrated education - learning process of integrated physically disabled pupils in mainstream schools, the role of teacher and an assistant teacher. Also, bachelor thesis mentions the use of assistive devices in their education. The practical part of the thesis research, which focuses on the specifics of integrated education of students with physical disabilities. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34581
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-05-02 |
|
local.subject |
inkluze sociální
|
cs |
local.subject |
žáci
|
cs |
local.subject |
tělesně postižené děti
|
cs |
local.subject |
integrovaná výuka
|
cs |
local.subject |
děti mladšího školního věku
|
cs |
local.subject |
social inclusion
|
en |
local.subject |
learners
|
en |
local.subject |
children with physical disabilities
|
en |
local.subject |
integrated teaching
|
en |
local.subject |
younger school age children
|
en |