Problematika integrace žáků s tělesným handicapem na středních školách
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Andrysová, Pavla
|
|
dc.contributor.author |
Pastyříková, Olga
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:03:42Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:03:42Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28943
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou integrace žáků s tělesným handicapem na středních školách. Cílem práce je zmapovat a analyzovat faktory ovlivňující úspěšnost integrace žáků s tělesným handicapem na vybraných středních školách Zlínského kraje. Práce je členěna do tří kapitol. První kapitola je zaměřena na vymezení pojmu, rozčlenění a klasifikaci tělesného postižení. Druhá kapitola objasňuje význam pojmů integrace, inkluze a školská legislativa. Praktická část je věnována výzkumnému šetření, které analyzuje informace o integraci a kvalitě výuky žáků s tělesným handicapem z pohledu asistentů pedagoga a integrovaných žáků na středních školách Zlínského kraje. |
|
dc.format |
76 s. (117 659 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Integrace
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
tělesné postižení
|
cs |
dc.subject |
mozková obrna
|
cs |
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
Integration
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
physical disability
|
en |
dc.subject |
cerebral palsy
|
en |
dc.subject |
teacher's assistant
|
en |
dc.title |
Problematika integrace žáků s tělesným handicapem na středních školách |
|
dc.title.alternative |
The Issue of Integration of Students with Physical Disabilities in Secondary Schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Martincová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2014-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the integration of pupils with physical disabilities in the secondary schools. The aim of this thesis is to map and analyze the factors affecting the suc-cessful integration of pupils with physical disabilities in selected secondary schools of Zlín region. The thesis is divided into three chapters. The first chapter is focused on the definition, segmentation and classification of physical disability. The second chapter explains the meaning of the terms integration, inclusion and school legislation. The practical part is devoted to research that analyzes information about the integration and the quality of teaching of students with physical disabilities from the perspective of teaching assistants and integrated pupils in the secondary schools of Zlín region. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34740
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2014-04-28 |
|
local.subject |
integrovaná výuka
|
cs |
local.subject |
střední školy
|
cs |
local.subject |
tělesně postižení
|
cs |
local.subject |
integrated teaching
|
en |
local.subject |
secondary schools
|
en |
local.subject |
people with physical disabilities
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account