Adaptace začínajícího učitele na školní prostředí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Zbranková, Slavomíra
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:04:05Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:04:05Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-23 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/29009
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce měla za cíl sledovat adaptaci začínajících učitelů ve školním pro-středí. Začínající učitel je označení pro člověka vyučujícího ve škole v prvních letech po ukončení studia. V každé krajině se za začínajícího učitele považuje absolvent vysoko-školského studia do jednoho až tří let. Délka začínající fáze se může v každé krajině měnit. Začínající učitel potřebuje během své adaptace dostatečnou pozornost a podporu okolí. Je tomu tak proto, že během své adaptační fáze musí získat jak potřebné znalosti školního systému, tak i dovednosti v interakci s žáky i kolegy a klíčové pedagogické kompetence. Nedílnou součástí učitelovy osobnosti jsou komunikační dovednosti, kterými na své okolí nejvíce působí. V centru pozornosti předkládané bakalářské práce je i empirické šetření kvalitativního typu. Analýza dat poukazuje na reálnou situaci ve školách, na systém práce se začínajícími učiteli, kteří očekávají pozitivní přijetí vedením školy, kolegy i žáky. Zároveň ukazuje nepřipravenost začínajících učitelů v oblastech didaktických a administrativních. |
|
dc.format |
90 s. (27 208 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
začínající učitel
|
cs |
dc.subject |
pedagogické dovednosti
|
cs |
dc.subject |
klíčové kompetence
|
cs |
dc.subject |
žáci
|
cs |
dc.subject |
kolegové
|
cs |
dc.subject |
teacher beginner
|
en |
dc.subject |
pedagogical skills
|
en |
dc.subject |
key competences
|
en |
dc.subject |
pupils/students
|
en |
dc.subject |
colleagues
|
en |
dc.title |
Adaptace začínajícího učitele na školní prostředí |
|
dc.title.alternative |
Adaptation of a Beginner Teacher to the School Environment |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gavora, Peter |
|
dc.date.accepted |
2014-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis is aimedat the adaptation of teachers beginners to the school environment. A teacher beginneris a person whote achkat school for the first few years after fi-nishing thein studies. The graduate of university studies has considered to be the teacher beginner from one to threey ears. The lenit of adapation phase can change in each country. For the adaptation to the school environment these people need enough support, help and attention to be paid from thein surroundings. During thein adaptation the teacher beginner must learn about a school system, skills as regards the interaction with pupils/students and colleagues as well as key pedagogice competences as soon as possible. A very important part of a teacher'scharacteris thein communicative skills which most affect thein surroun-dings. The practical part of this bachelor's thesis is focused on anempirical research. The analysis of collected data shows the real situation at school that teachers want to be well accepted by the management and colleagues as well as pupils/students and that the teachers beginners are not enough prepared as regards didactical and administrative things. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers´ Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34839
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-05-02 |
|
local.subject |
začínající učitelé
|
cs |
local.subject |
beginning teachers
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account