dc.contributor.advisor |
Sýkora, František
|
|
dc.contributor.author |
Fučíková, Ljuba
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:04:21Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:04:21Z |
|
dc.date.issued |
2013-11-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/29055
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá tématem mezigeneračního učení v rodině. Určuje faktory, které působí na průběh učení mezi prarodiči a vnoučaty a tyto činitele blíže popisuje. Teoretická část je složena ze tří hlavních témat rodina a učení, mezigenerační učení, generace prarodičů a vnoučat a jejich charakteristiku. Podstatou práce je empirická část, kde je vysvětlen meto-dologický postup a výsledky výzkumného šetření. Výzkum byl realizován pomocí kvanti-tativní techniky pomocí dotazníku. Respondentů bylo 100 z okolí mého bydliště. |
|
dc.format |
73 s. (15 861 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Rodina
|
cs |
dc.subject |
učení
|
cs |
dc.subject |
mezigenerační učení
|
cs |
dc.subject |
mezigenerační učení v rodině
|
cs |
dc.subject |
charakteristika vnoučat a prarodičů
|
cs |
dc.subject |
negativa a pozitiva spojena s výchovou prarodičů
|
cs |
dc.subject |
The work deals with the theme of intergenerational learning in the family. Specifies the factors that affect the progress of learning between grandparents and grandchildren
|
en |
dc.subject |
and these factors closer describes. The theoretical part is composed of three basic themes--family and learning
|
en |
dc.subject |
intergenerational learning
|
en |
dc.subject |
the generation of grandparents and grand-children and their characteristics. At the core of the work is the empirical part
|
en |
dc.subject |
where the methodology is described and the results of the research investigation. The research was carried out using quantitative techniques using a questionnaire. Respondents from around 100 to my residence
|
en |
dc.title |
Místo prarodičů ve výchově |
|
dc.title.alternative |
Grandparents' Place in Upbringing |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jůzlová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2014-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work deals with the theme of intergenerational learning in the family. Specifies the factors that affect the progress of learning between grandparents and grandchildren, and these factors closer describes. The theoretical part is composed of three basic themes--family and learning, intergenerational learning, the generation of grandparents and grand-children and their characteristics. At the core of the work is the empirical part, where the methodology is described and the results of the research investigation. The research was carried out using quantitative techniques using a questionnaire. Respondents from around 100 to my residence. |
|
dc.description.department |
Katedra pedagogiky a psychologie |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34918
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-03-28 |
|
local.subject |
prarodiče a vnoučata
|
cs |
local.subject |
mezigenerační vztahy
|
cs |
local.subject |
grandparents and children
|
en |
local.subject |
intergenerational relations
|
en |