Edukační a emoční aspekty canisterapie
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jůzl, Miloslav
|
|
dc.contributor.author |
Juklová, Ivana
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:04:33Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:04:33Z |
|
dc.date.issued |
2013-11-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/29089
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce pojednává o canisterapii jako podpůrné léčebné metodě využívající pozitivního působení psa na citovou stránku dětí v předškolním věku a její možnosti využití při edukaci v mateřských školách. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je vymezen pojem zooterapie, její historie, typy, formy a metody. Dále je práce zaměřena na historii a vývoj canisterapie, na výběr vhodného plemene psa pro canisterapii a její využití v rámci edukačního procesu. Praktická část je podložena výsledky kvalitativního výzkumu a odhaluje význam canisterapie u dětí předškolního věku po citové stránce. |
|
dc.format |
59 s. (83 920) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
zooterapie
|
cs |
dc.subject |
canisterapie
|
cs |
dc.subject |
canisterapeutický pes
|
cs |
dc.subject |
canisterapeut
|
cs |
dc.subject |
emoce
|
cs |
dc.subject |
edukace
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
zootherapy
|
en |
dc.subject |
canistherapy
|
en |
dc.subject |
canistherapeutical dog
|
en |
dc.subject |
canistherapist
|
en |
dc.subject |
emotions
|
en |
dc.subject |
educating
|
en |
dc.subject |
social pedagogy
|
en |
dc.title |
Edukační a emoční aspekty canisterapie |
|
dc.title.alternative |
Educational and Emotional Aspects of Canistherapy |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Slováková, Gabriela |
|
dc.date.accepted |
2014-06-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
My bachelor thesis deals with canistherapy as a supportive therapy which is taking advantage of positive dog's influence on the emotions of pre-school children and its possible use in the field of educating in nursery schools. The thesis is divided into two parts. In the theoretical part there are characterized the following terms: zoo therapy, its history, types, forms and methods. The thesis also focuses on history and development of canistherapy, choosing an appropriate dog breed for canistherapy and its usage in the education sphere. The practical part is supported by the results of research and discloses the effects of canistherapy on the emotional life of pre-school children. |
|
dc.description.department |
Katedra pedagogiky a psychologie |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34960
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-04-28 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account