dc.contributor.advisor |
Dofková, Alena
|
|
dc.contributor.author |
Chabičovský, Jiří
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:04:38Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:04:38Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-23 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/29109
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce s názvem Příprava učitele střední školy na výuku ekonomických předmětů ve studijním programu podnikání obsahuje moje více než desetileté zkušenosti v učitelské profesi. Tato práce je rozdělena do dvou částí: 1. TEORETICKÁ ČÁST zde popisuji výchozí teorie, a to: základní pojetí didaktiky, didaktické zásady, kutikulární dokumenty, učební osnovy, učební plány, výukové cíle, výukové metody a hodnocení výsledků výuky. 2. PRAKTICKÁ ČÁST v ní popisuji charakteristiku školy, obor podnikání a předmět ekonomika. Dále pak jsou zde uvedeny čtyři vyučovací hodiny zaměřené na téma poruchy trhu. A v neposlední řadě jsem stanovil čtyři hypotézy, které jsem později potvrdil či vyvrátil pomocí výzkumu formou písemného dotazníku. Cílem této bakalářské práce je vytvořit dobré, srozumitelné a přehledné ukázky hodin, které se mi v praktické výuce osvědčily. Zmíněná výuka probíhala metodou výkladu, praktických příkladů, rozhovoru, opakování, ale taky písemného prověřo-vání znalostí žáků. Vždy jsem zastával názor, že základem úspěchu je komunikace. Proto, abych zjistil názory na moji výuku, na dostatečné pochopení ze strany žáků, sestavil jsem dotazník, který mi pomohl v mé další práci. |
|
dc.format |
61 s. (77 567 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
bakalářská práce
|
cs |
dc.subject |
teorie
|
cs |
dc.subject |
praxe
|
cs |
dc.subject |
vysvětlování
|
cs |
dc.subject |
rozhovor
|
cs |
dc.subject |
opakování ústní
|
cs |
dc.subject |
písemné
|
cs |
dc.subject |
prověřování
|
cs |
dc.subject |
vědomosti
|
cs |
dc.subject |
dovednosti
|
cs |
dc.subject |
písemná práce
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
žáci
|
cs |
dc.subject |
zpětná vazba
|
cs |
dc.subject |
dotazník
|
cs |
dc.subject |
ekonomika
|
cs |
dc.subject |
nezaměstnanost
|
cs |
dc.subject |
inflace
|
cs |
dc.subject |
bachelor´s thesis
|
en |
dc.subject |
theory
|
en |
dc.subject |
practice
|
en |
dc.subject |
practical
|
en |
dc.subject |
examples
|
en |
dc.subject |
interpretation
|
en |
dc.subject |
explanation
|
en |
dc.subject |
discussion
|
en |
dc.subject |
dialogue
|
en |
dc.subject |
revision oral
|
en |
dc.subject |
written
|
en |
dc.subject |
checkingforunderstuding
|
en |
dc.subject |
knowledge
|
en |
dc.subject |
skills
|
en |
dc.subject |
writenwork
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
students
|
en |
dc.subject |
feedback
|
en |
dc.subject |
questionnaire
|
en |
dc.subject |
Economic
|
en |
dc.subject |
unemployment
|
en |
dc.subject |
inflation
|
en |
dc.title |
Příprava učitele střední školy na výuku ekonomických předmětů ve studijním oboru podnikání |
|
dc.title.alternative |
Teacher´s Preparation for Business Studies Didactics |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2014-06-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
A bachelor´s thesis calledThepreparationof a highschoolteacherfor business subjectseducation. This thesis isdividedintotwoparts: 1. THEORETICAL PARThere I describethe default theory, namely: basic con-ceptsofdidactic, didacticprinciples, curriculardocuments, curriculum, lessonplans, educatinalobjectives, teachingmethods and assessmentoflearningoutcomes. 2. PRACTICAL PART in this part I describethecharacteristicsoftheschool, degreecourse in business and economicssbject. I havealsoprovidedfourlessonsfocusing on thesubjectdisorder market. And last but not least, I identifiedfourhypotheses, which I laterconfirmedorrefuted by research in theformof a writtenquestionnaire. Theaimofthisworkis to create a good, clear and understandableexamplesoflessons, which I proved in practicalteaching. Thislessonswascarriedout by interpretation, conversation, repetition, but alsowrittenproveringpupilsknowledges. I havealway sad thatsuccessis in communication. Therefore, to findout my views onteaching, thelackofunderstading on the part ofstudents. I havecomplied a questionnaire to help my in my nextwork. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers´ Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34981
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2014-05-02 |
|
local.subject |
středoškolští učitelé
|
cs |
local.subject |
střední ekonomické školy
|
cs |
local.subject |
odborné předměty
|
cs |
local.subject |
pedagogické kompetence
|
cs |
local.subject |
secondary school teachers
|
en |
local.subject |
secondary business schools
|
en |
local.subject |
specialized school subjects
|
en |
local.subject |
pedagogical skills
|
en |