Principy a metody mravní výchovy v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Sýkora, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Krotká, Radka
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:04:44Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:04:44Z |
|
dc.date.issued |
2013-11-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/29124
|
|
dc.description.abstract |
Obsahem této bakalářské práce je podrobný popis metod a principů mravní výchovy, které se uplatňují v mateřských školách. V teoretické části jsou uvedena specifika předškolního dítěte, metody mravní výchovy, její zakotvení v kurikulárních předpisech a především úloha mateřské školy při mravní výchově a socializaci dítěte v předškolním věku. Součástí empirického šetření bude rozbor Rámcového vzdělávacího programu a dalších interních předpisů vybrané mateřské školy a jejich souvislost s výchovně vzdělávacími činnostmi používanými v dané mateřské škole. Bakalářská práce pomocí průzkumu zveřejňuje pohled pedagogů na důležitost mravní výchovy v předškolním vzdělávacím zařízení. |
|
dc.format |
51 s. (98935 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
mravní výchova
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
předškolní dítě
|
cs |
dc.subject |
metoda
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
zařízení
|
cs |
dc.subject |
učitelka
|
cs |
dc.subject |
moral education
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.subject |
pre-school child
|
en |
dc.subject |
method
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
facility
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.title |
Principy a metody mravní výchovy v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Principles and Methods of Moral Education in Kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jůzlová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2014-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis describes in detail the methods and principles of moral education that are applied in kindergartens, The specifics of pre-school children, the methods of education in ethics and its place in the curriculum are overviewed in the theoretical part, with a special focus on the role of preschools in moral education and socialization of preschoolers. As a part of the empirical investigation, the analyses of the General Educational Framework, other internal regulations of the selected nurseries, and their relation to educational activities employed in nurseries are provided. Using the survey, the thesis shows how the educators view the importance of education in ethics in a preschool educational facility. |
|
dc.description.department |
Katedra pedagogiky a psychologie |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34999
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-04-30 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
etická výchova
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
ethical education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account