dc.contributor.advisor |
Mazalová, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Trefilová, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:06:11Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:06:11Z |
|
dc.date.issued |
2013-11-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/29370
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se věnuje čtenářské gramotnosti obecně, ale také porovnává čtenářskou gramotnost a čtenářské návyky žáků druhého stupně základní školy a dospělých, v současné době nezaměstnaných mužů i žen ve věku do čtyřiceti let. V teoretické části rozdělené do pěti kapitol vymezuji pojmy jako je čtenářská gramotnost, četba, čtení, čtenářské návyky. Dále se zabývám počátky dětského čtenářství v rodině, později i ve škole. Zmínka je i o čtenářství adolescentů. Není zapomenuto na knihovny a na projekty podporující čtenářství a čtenářskou gramotnost. Pátá kapitola je věnována dospělému čtenáři a společenským aspektům čtenářské gramotnosti. Cílem praktické části je porovnat čtenářskou úroveň žáků a dospělých navzájem. K výzkumu byla použita metoda dotazníkového šetření. Sedmá kapitola nás seznamuje s průběhem výzkumu a nejdůležitějšími zjištěními. |
|
dc.format |
66 s. ( 87 786 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
čtenářská gramotnost
|
cs |
dc.subject |
četba
|
cs |
dc.subject |
čtenářské zázemí
|
cs |
dc.subject |
motivace dítěte k četbě
|
cs |
dc.subject |
žák základní školy
|
cs |
dc.subject |
nezaměstnaný dospělý
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
osobnostní rozvoj
|
cs |
dc.subject |
profesní rozvoj
|
cs |
dc.subject |
literacy
|
en |
dc.subject |
reading
|
en |
dc.subject |
reading facilities
|
en |
dc.subject |
child's motivation to read
|
en |
dc.subject |
an elementary school student
|
en |
dc.subject |
unemployed adult
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
personal development
|
en |
dc.subject |
professional development
|
en |
dc.title |
Čtenářská gramotnost jako předpoklad osobnostního a profesního rozvoje |
|
dc.title.alternative |
Literacy as a Prerequisite for Personal and Professional Development |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Neslušanová, Silvia |
|
dc.date.accepted |
2014-06-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis is devoted to literacy in general, but also compares the literacy and reading habits of pupils in secondary school and adults currently unemployed men and women under the age of forty years. The theoretical part is divided into five chapters where I define terms such as literacy, reading, reading, reading habits. I also deal with the origins of children's reading in the family, and later in school. Mention is also reading adolescents. Libraries, projects supporting reading and literacy are not forgotten. The fifth chapter is devoted to adult readers and social aspects of literacy. Goal of the practical part is to compare the reading level of students and adults each other. Questionnaire survey method was used for the research. The seventh chapter acquaints us with the research process and key findings. |
|
dc.description.department |
Katedra pedagogiky a psychologie |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
35398
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2014-03-31 |
|
local.subject |
dětské čtenářství
|
cs |
local.subject |
child reading
|
en |