dc.contributor.advisor |
Pavlů, Dušan
|
|
dc.contributor.author |
Nachtigall, František
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-14T20:24:05Z |
|
dc.date.available |
2010-07-14T20:24:05Z |
|
dc.date.issued |
2007-04-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/2983
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce popisuje a analyzuje tištěná bulvární média, jejich základní podobu a strukturu a zasazuje je do kontextu mediálního prostředí v České republice pro využití mar-ketingové podpory nového bulvárního deníku v České republice. Postihuje současné marke-tingové metody a strategie, které jednotlivá vydavatelství používají k podpoře svých titulů, zkoumá efektivitu marketingové podpory v oblasti tisku, distribuce, reklamy, podpory pro-deje i cenové strategie. Zároveň analyzuje marketingovou strategii deníku Aha!, nejmladšího bulvárního deníku na Českém trhu. Zabývá se i sociologickým průzkumem čtenářů bulvár-ního tisku. Na základě hodnocení dostupných dat a analýz a interních propočtů mediálních vydavatelství nastiňuje i další možnosti marketingové podpory nového bulvárního deníku v Česku. |
cs |
dc.format |
83 s. |
cs |
dc.format.extent |
1846538 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Marketing
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
podpora prodeje
|
cs |
dc.subject |
distribuce
|
cs |
dc.subject |
tisk
|
cs |
dc.subject |
bulvár
|
cs |
dc.subject |
deník
|
cs |
dc.subject |
soutěže
|
cs |
dc.subject |
Marketing
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
sales support
|
en |
dc.subject |
distribution
|
en |
dc.subject |
press
|
en |
dc.subject |
tabloid
|
en |
dc.subject |
daily
|
en |
dc.subject |
competitions
|
en |
dc.title |
Marketingová podpora uvedení nového bulvárního deníku na český trh |
cs |
dc.title.alternative |
Marketing support for introducing a new daily tabloid on the Czech market. |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zelinský, Miroslav |
|
dc.date.accepted |
2007-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this paper is to describe and analyse printed tabloid media, their basic form and structure and put them in context of the media environment in the Czech Republic to be used for marketing a new tabloid daily paper in the Czech Republic. It concerns current marketing methods and strategies used by different publishers to promote their organs. Fur-thermore it studies the effectivity of marketing support for printing, distribution, advertising, sales support and pricing strategy. As a case study it analyses the marketing strategy of Aha! the youngest daily tabloid available in the Czech Republic. It also addresses the social structure of readers of tabloid newspapers. On the basis of available data, analyses and in-ternal calculations of publishers it proposes further possibilities for marketing support for a new tabloid daily in the Czech Republic. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
4957
|
|
dc.date.assigned |
2007-01-15 |
|
utb.result.grade |
A |
|