dc.contributor.advisor |
Šula, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Schmiedová, Helena
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:17:56Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:17:56Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/30386
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá komparativním testováním použitelnosti tří vzájemně konkurenčních e-shopů. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy vztahující se k marketingu a e-commerce. Představen je význam testování použitelnosti a tvorby designu webů podle user experience (UX). Je zde shrnuto, jaké metody lze využít pro testování webů a pro testování použitelnosti, dále jaké jsou hlavní ergonomické prvky využívané u e-shopů a jak by mohly být pro přívětivý UX design nastaveny. Praktická část ukazuje průběh testování použitelnosti s šesti respondenty, komparaci tří testovaných e-shopů, jejich zjištěné problémy a výhody. Cílem práce je nalézt chyby primárního e-shopu Parfums.cz, které brání jeho uživatelům v jednoduchém použití, a tak vedou k nedobrému dojmu z e-shopu. Srovnáním s konkurenčními e-shopy, u nichž byly sledovány výhody, je vyvozeno doporučení na změny, kterými by se vyladily současné webové stránky Parfums.cz, a tím se posílila funkčnost a uživatelská přívětivost proti konkurenci. |
|
dc.format |
92 s. (122 497 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Komparativní testování použitelnosti webů
|
cs |
dc.subject |
e-shop
|
cs |
dc.subject |
user experience
|
cs |
dc.subject |
UX design
|
cs |
dc.subject |
ergonomie webové stránky
|
cs |
dc.subject |
e-commerce
|
cs |
dc.subject |
internet
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
Comparative usability testing of web sites
|
en |
dc.subject |
e-commerce
|
en |
dc.subject |
user experience
|
en |
dc.subject |
UX design
|
en |
dc.subject |
ergonomics web sites
|
en |
dc.subject |
e-commerce
|
en |
dc.subject |
internet
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.title |
Komparativní testování použitelnosti e-shopu Parfums.cz s konkurenčními e-shopy |
|
dc.title.alternative |
Comparative Usability Testing of the Parfums.cz E-shop and Competing E-shops |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Marvan, Lukáš |
|
dc.date.accepted |
2014-05-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor thesis is specifically concerned with the comparative utilization testing of three mutually competitive e-shops. The objective of the theoretical part focuses on clarification of the basic marketing and e-commerce terms. It introduces the importance of the usability testing and web design creation according to user experience (UX). The study offers the summary of the methods that are available for web testing and for the usability testing, furthermore it introduces main ergonomic components used at e-shops and states how they can be set to secure the pleasant UX design. The practical part shows the process applicability testing with six participated in the study, through three e-shops comparison, states their advantages and disadvantages. The aim of the present paper is to find weaknesses of initial e-shop Parfums.cz that stop their customers from easy use and lead to a unsatisfactory impression. Comparing with competitive e-shops, where the advantages were closely watched, has lead to some changes that were recommended in order to tune up the current web page Parfums.cz to reinforce functioning and user hospitality against to other competitors. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
36787
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2014-04-17 |
|