dc.contributor.advisor |
Juříková, Martina
|
|
dc.contributor.author |
Jamborová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:18:20Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:18:20Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/30459
|
|
dc.description.abstract |
Teoretická část práce se věnuje nákupnímu procesu a knihám. Konkrétněji se jedná o nákupní chování, rozhodování, o zákazníka jakožto cílovou skupinu při záměru společnosti udržet si jej. Dále pak vývoj prodeje, a to se zaměřením na produkt, kterým je i kniha, a cenu, jež je důležitá při jakékoliv formě prodeje. Následuje samostatná kapitola věnovaná knihám, obsahující jejich definice a základní dělení. Součástí teoretické části je také popis marketingového výzkumu, který bude použit pro účely práce, tedy dotazníkové šetření za pomoci internetové služby Vyplňto.cz. Praktická část se zaměřuje na nákupní proces vysokoškolských studentů. Nejprve jsou zde popsáni respondenti výzkumu, vysokoškolští studenti. Poté se jedna kapitola věnuje českému knižnímu trhu a Čechům čtenářům. Následuje popis, vyhodnocení dotazníkového šetření a zhodnocení získaných výsledků. |
|
dc.format |
61 s. + 26 s.příloh,102236 zn. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
e-knihy
|
cs |
dc.subject |
kniha
|
cs |
dc.subject |
knižní trh
|
cs |
dc.subject |
nákup
|
cs |
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
nákupní proces
|
cs |
dc.subject |
produkt
|
cs |
dc.subject |
rozhodování
|
cs |
dc.subject |
student
|
cs |
dc.subject |
tištěné knihy
|
cs |
dc.subject |
trh
|
cs |
dc.subject |
vysoká škola
|
cs |
dc.subject |
vysokoškolský student
|
cs |
dc.subject |
zákazník
|
cs |
dc.subject |
e-books
|
en |
dc.subject |
book
|
en |
dc.subject |
book market
|
en |
dc.subject |
purchase
|
en |
dc.subject |
purchase behavior
|
en |
dc.subject |
purchase process
|
en |
dc.subject |
product
|
en |
dc.subject |
opting
|
en |
dc.subject |
student
|
en |
dc.subject |
printed books
|
en |
dc.subject |
market
|
en |
dc.subject |
university
|
en |
dc.subject |
academic student
|
en |
dc.subject |
customer
|
en |
dc.title |
Nákupní proces vysokoškolských studentů při nákupu knih |
|
dc.title.alternative |
Shopping Behavior During the Purchase of Books by Academic Students |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2014-05-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theoretical part is devoted to shopping processes and books. This part is focused to customer as a target group for the company which wants to hold him, shopper's behavior and decision-making. Theoretical part continues with describing line of sell, focused on a book as a product and it's price, which is important in every form of sell. Next chapter is dedicated to books with their definitions and basic sorts. You can find here the description of the marketing research as well. The marketing research was utilized for the investigation via the internet questionnaire (internet service Vyplňto.cz was used for this work). The practical part is aimed at shopping behavior of the academic students. Firstly there are described respondents of the research, the academic students. Next chapter is dedicated to the Czech book market and the Czech readers. Description, evaluation and utilization of the results of the questionnaire's investigation follow. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
36880
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2014-04-23 |
|