Analýza konkurence firmy Ortex spol. s r.o. na tuzemském a zahraničním trhu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pikner, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Enkhbaatar, Enerel
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:18:59Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:18:59Z |
|
dc.date.issued |
2014-03-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/30589
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce je věnována analýze konkurence firmy Ortex spol. s r.o., jak na tuzemském, tak i na zahraničním trhu. V této práci jsou řešeny nejprodávanější produkty firmy, jako jsou například ortézy určené na krk, rameno, kotník nohy a zápěstí. Práce je rozdělena na dvě části, a to část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je provedena literární rešerše všech zdrojů, které se vztahují k zadané problematice. V praktické části je uveden profil firmy, na které navazuje analýza podnikového okolí v podobě PEST analýzy, SWOT analýza a Porterova analýza konkurence. Hlavní část práce je zaměřena na analýzu vybraných produktů a na analýzu konkurenčních firem. V závěru práce jsou doporučené možné návrhy ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy. |
|
dc.format |
61 s. (81 081 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
konkurence
|
cs |
dc.subject |
produkt
|
cs |
dc.subject |
tuzemský trh
|
cs |
dc.subject |
zahraniční trh
|
cs |
dc.subject |
PEST analýza
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
Competition
|
en |
dc.subject |
Product
|
en |
dc.subject |
Domestic Market
|
en |
dc.subject |
Foreign Market
|
en |
dc.subject |
PEST Analysis
|
en |
dc.subject |
SWOT Analysis
|
en |
dc.title |
Analýza konkurence firmy Ortex spol. s r.o. na tuzemském a zahraničním trhu |
|
dc.title.alternative |
Competition Analysis of the Company Ortex spol. s r.o. on the Domestic and Foreign Market |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hanáková, Petra |
|
dc.date.accepted |
2014-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the competition analysis of the company Ortex spol. s r.o. on the domestic and foreign market. In this thesis, there are solved the best-selling products of the company, such as neck, shoulder, ankle and wrist braces. This thesis is divided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part there is a literature review of all sources related to the specified issue. In the practical part there is introduced a company profile, following are processed the analyses of the corporate area such as a PEST analysis, SWOT analysis and Porter's analysis of the competition. The main part of the thesis is focused on the analysis of selected products and on the analysis of competing companies. In the conclusion of the thesis there are recommended possible proposals for increasing the competitiveness of the company. |
|
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
37083
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-04-25 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account